عصر خودرو

مدیرعامل شهرک های صنعتی خراسان جنوبی:

برجام درهای بازار جهانی را به روی ایران گشوده است

عصر بازار- کارشناسان حوزه تولید بر این باورند، برجام و سیاست های دولت تدبیر و امید، درهای بازار جهانی را به روی ایران گشوده است که از این فرصت باید برای شکوفایی اقتصاد ملی و خراسان جنوبی استفاده شود.

برجام درهای بازار جهانی را به روی ایران گشوده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، رشد و توسعه اقتصادی خراسان جنوبی با 769هزار نفر جمعیت و 151 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد، به افزایش ، رونق تولید و سرمایه گذاری بستگی دارد.
    دولت تدبیر و امید از ابتدای کار، رونق تولید، رفع تحریم ها و حضور تولیدکنندگان در بازارهای داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرار داد و در این خصوص با مذاکره با کشورهای 1+5 و اجرای طرح های اقتصادی زمینه حضور تولید داخلی را در بازارهای جهانی فراهم کرده است.
    مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی تاکید کرد: واحدهای تولیدی قبل از برجام در بحث خرید مواد اولیه با بحران رو به رو بود، حتی کشورهایی از جمله عربستان سعودی حاضر به تحویل کالا نبود.
    عباس جرجانی افزود: مواد پتروشیمی مثل لوله گاز و خط های آب استان از جنس پلی اتیلن است که قبل از برجام مشکل تهیه مواد اولیه داشتند که هم اکنون از هر کشوری می توانیم محصول مورد نیاز را خریداری کنیم.
    وی اظهار کرد: کارخانه کویر تایر بیرجند که به عنوان بزرگترین واحد تولید لاستیک در شرق کشور قبل از برجام برای تهیه موادی مثل کائوچو با مشکل روبه رو بود که امروز به برکت برجام به راحتی مواد مورد نیار را از هر کشوری تهیه می کند.
    وی ادامه داد: در گذشته صنعت چاپ خراسان جنوبی با مشکل رنگ و ... روبه رو بود و چون از صنایع تکنولوژی پیشرفته بود اجازه واردات آن را به دلیل تحریم نمی دادند.
    وی یادآور شد: واحدهای صنعتی خراسان جنوبی در دوران تحریم با هزینه های بسیاری مواجه بود که امروز بسیاری از مشکل آنها رفع شده است.

    ** تثبیت نرخ ارز از دستاوردهای برجام بود
    وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین دستاوردهای برجام تثبیت نرخ ارز است، امروز مواد اولیه به راحتی از تولید کننده دستگاه به طور مستقیم خریداری می شود و واسطه ها حذف شده اند.
    وی تاکید کرد: بعد از برجام،تسهیلات ایجاد شده برای واحدهای صنعتی استان انگیزه تولید را در آنها مضاعف کرده است.
    به گفته جرجانی، در گذشته امکان دعوت کارشناس از کشورهای اروپایی را نداشتیم، امروز به راحتی و در صورت بروز مشکل کارشناسان کشورهای اروپایی برای همکاری و بررسی مشکل به استان سفر می کنند.

    ** از فرصت ایجاد شده برای رونق تولید استفاده شود
    وی افزود: برجام زمینه شکوفایی اقتصادی در کشور و استان را فراهم کرده است که باید از آن به بهترین شکل استفاده شود.
    وی اظهار کرد: ارتباط با کشورهای همسایه برای رونق تولید و اقتصاد ضروی است، امروز این ارتباط به لطف برجام ایجاد شده است.
    وی یادآور شد: همه ما باید از رهبر معظم انقلاب،رئیس جمهوری و تیم مذاکره کننده هسته ای که برجام را برای کشور به ارمغان آوردند، تشکر کنیم.
    در حال حاضر تعداد 321 واحد تولیدی داخل شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی فعال است.

    ** برجام مثبت ترین دستاورد دولت یازدهم بود
    همچنین مدیر عامل شرکت فراز پلیمر فردوس گفت: برجام مثبت ترین دستاورد دولت یازدهم بود، هرچند آثار بیش از 10 سال تحریم را نمی توان یک شبه رفع کرد.
    مسعود مهدوی افزود: من به عنوان تولید کننده در سال 1386 از ایتالیا خط لوله با مشکل بسیار از طریق امارات متحده عربی و هزینه ارزی زیاد خریداری کردم.
    وی اظهار کرد: در سال 1396 مستقیم یک خط دیگر از ایتالیا از طریق اعتبار اسنادی« ال سی» خریداری کردم.
    وی یادآور شد: پس از برجام امکان ایجاد اعتبار اسنادی در دیگر کشورها بدون واسطه باز شد و این دستاورد بزرگی در رونق تولید است.
    وی تصریح کرد: امروز اعتبار اسنادی گشوده می شود و با دیگر کشورها تجارت برقرار می کنیم و این یعنی رفع بخش بزرگی از موانع تولید که در گذشته تولید کننده با آن مواجه بود.
    وی اضافه کرد: شرکت فراز پلیمر فردوس تولید کننده لوله های پلی اتیلن است که در حوزه پلی اتیلن آب رسانی وگاز رسانی فعال است.
    هم اکنون حدود 22هزار نفر در بخش صنعت و معدن خراسان جنوبی فعالیت دارند.
    برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) در اجرای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، 23 تیر 1394 (14 ژوئیه 2015) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان ، ایالات متحده آمریکا و آلمان منعقد شد.
    مذاکرات رسمی برای طرح جامع اقدام مشترک در بارهٔ برنامه اتمی ایران با پذیرفتن توافق موقت ژنو در مورد برنامه هسته‌ای در نوامبر 2013 شروع شد و به مدت 20 ماه کشورها درگیر مذاکره بودند که در آوریل 2015 تفاهم هسته‌ای لوزان شکل گرفت.

    برچسب ها