عصر خودرو

چین‌ به‌دنبال رهبری بازار LNG جهان است

عصر بازار- چین در یک اقدام استراتژیک، در جهت تبدیل شدن به ارزان ترین فروشنده گاز طبیعی مایع در جهان، درصدد برنامه ریزی سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلاری در این گونه پروژه‌ها واقع در دریای آفریقاست.

چین‌ به‌دنبال رهبری بازار LNG جهان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، با وجود این واقعیت که قیمت گاز طبیعی مایع یا ال ان جی از سال 2014 کاهش قابل توجهی داشته است و هم اکنون نیز تحت فشار وارده از جانب ایالات متحده و استرالیا است، چین یکی از سرمایه گذارانی است که معتقد است اشباع عرضه کنونی در آغاز دهه ی آینده رو به پایان خواهد بود.

    درحال حاضر، بانک های چینی درحال انجام معاملات بانکی برای بازسازی بازار انرژی در دهه ی آتی هستند برخلاف بانکهای غربی که تمایل چندانی در اختصاص بودجه های هنگفت در زمنیه پروژه های ال ان جی  ندارند. این درحالیست که چین متعهد به اختصاص 4میلیارد دلار به سه پروژه ال ان جی در دریای آفریقا شده است. به نقل از منابع خبری رویترز، برنامه چین برای تامین بودجه و ساخت سیستم های تولید برای دو پروژه ال ان جی دیگر در دریای آفریقا، به ارزش 3 میلیارد دلار آمریکاست.

    استیو لودن – رئیس نیو ایج مستقر در جرسی – در گزارشی به رویترز خبر داد:" ما شاهد یک تعهد واقعی در این پروژه میان دو طرف معامله هم سازنده هم مصرف کننده هستیم که در آن کاهش هزینه ها به معنای کاهش هزینه های پروژه ال ان جی است".

    براساس گفته های سرمایه گذاران و بانکداران، نحوه اعطای وام توسط بانک های چینی بسیار متفاوت از بانکهای غربی است؛ بدین گونه که بانک های غربی-  برخلاف بانک های چینی - زمانی که دارای  بیشترین نقدینگی باشند، اقدام به اعطای وام میکنند.

    چین همچنان در پروژه یامال ال ان جی در منطقه شمالی روسیه مشغول به فعالیت است که در آن ارزش سهام سی ان پی سی چین و بودجه جاده ابریشم آن به ترتیب 20 درصد و 9.9 درصد است.

    بانک های چینی اقدام به اعطای دو فقره از تسهیلات 15 ساله به ارزش کلی 10.4 میلیارد دلارآمریکا و یا 9.3 میلیارد یورو یا 9.8 میلیارد یوان چین کرده اند که تامین مالی بانک های چینی بخشی از بسته مالی پروژه به ارزشی معادل 18.4 میلیارد دلار آمریکاست و مبنی بر اعلام پروژه یامال ال ان جی، تولیدات از سال جاری آغاز می شود.

    برچسب ها