عصر خودرو

دفاتر مشترک اقتصادی البرز و ایالت راینلاند- فالتس آلمان ایجاد می شود

عصر بازار- در جریان مذاکرات هیات تجاری و اقتصادی اعزامی از استان البرز به آلمان با شرکت های آلمانی، دو طرف با تشکیل ۲ دفتر مشترک اقتصادی در اتاق بازرگانی البرز و وزارت اقتصاد ایالت راینلاند- فالتس آلمان موافقت کردند.

دفاتر مشترک اقتصادی البرز و ایالت راینلاند- فالتس آلمان ایجاد می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، رییس اتاق بازرگانی استان البرز، تاسیس این دفاتر مشترک را گامی موثر در توسعه روابط تجاری، اقتصادی و علمی بین دو کشور و استان البرز عنوان کرد.
    رحیم بنامولایی افزود: آغاز به کار این دفاتر مشترک علاوه بر توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری، بستر را برای بهره گیری از ایده های نو دانشجویان ایرانی مقیم آلمان در زمینه تولید محصولات جدید و ایجاد تحرک در بخش تولید و صادرات فراهم خواهد کرد.
    وی افزود: با برنامه ریزی مناسب حتی می توانیم از این دانشجویان به عنوان ویزیتور برای معرفی و عرضه محصولات ایران در آلمان برخوردار شویم، ضمن آنکه فضای مناسب برای کارآفرینی آنان بعد از فارغ التحصیلی فراهم خواهد شد.
    رحیم بنامولایی نتایج مذاکرات هیات تجاری و اقتصادی البرز در آلمان را مثبت و گامی در جهت گسترش مناسبات بازرگانی دو کشور ارزیابی کرد.
    وی گفت: در میزهای تجاری فعالان اقتصادی البرز با شرکت های المانی در زمینه های هتل سازی، سرمایه گذاری مشترک در تولید انواع محصولات غذایی و دارویی صادرات محور و همکاری در ساخت و صادرات انواع قطعات خودرو مطرح و مورد بحث و بررسی همه جانبه قرار گرفت.
    بنامولایی گفت: در این مذاکرات همچنین برای همکاری مشترک کارخانجات تولید لوازم خانگی استان البرز با شرکت های آلمانی اعلام آمادگی کردیم و مقرر شد دو طرف این مهم را مورد بررسی کارشناسی قرار دهند.
    وی افزود: در جلسات هیات اقتصادی استان بافعالان اقتصادی آلمان، توانمندی کارخانجات نساجی ایران نیز مطرح شد و پیشنهاد کردیم همانند گذشته بستر برای صادرات برخی منسوجات تولیدی ایران از جمله حوله و ملحفه به آلمان فراهم شود.
    بنامولایی در ادامه از نظم و برنامه ریزی های اقتصادی و تجاری جمهوری فدرال آلمان به عنوان یک نمونه کم نظیر و الگوی مناسب در مسیر تولید، عرضه و صادرات نام برد.
    وی اظهارداشت: در صورتی که ما از تجربیات اقتصادی آلمان بهره بگیریم و سیاست های اقتصادی آلمان را الگو قرار دهیم از مشکلات فراوان در مسیر کسب و کار به ویژه معضل وجود مراکز متعد تصمیم گیری در کشورمان رهایی خواهیم یافت.
    وی از شهر ماینتس پایتخت ایالت راینلاند- فالتس آلمان به عنوان قلب اقتصاد اروپا و آلمان نام برد و گفت: در این ایالت ٧٩ اتاق بازرگانی فعال است و تنها در شهر ماینتس پایتخت این ایالت ٤٦ هزارنفر عضو اتاق بازرگانی هستند.
    رییس پارلمان بخش خصوصی البرز در ادامه اظهاراتش گفت: کاهش تصدی گری و سپردن کار به بخش خصوصی از هدف دولت دوازدهم اعلام شده و در این راستا حرکت هایی در دستور کار دولتمردان قرار گرفته است.
    بنامولایی از تشکیل دبیرخانه های مشترک در اتاق های بازرگانی به عنوان یک حرکت خوب اما ناکافی نام برد و اظهارکرد: برای حفظ منافع مشروع و رفع مشکلات بخش خصوصی باید همسویی و همراهی دولتمردان و بخش خصوصی در مسیر توسعه پایدار به معنای واقعی کلمه حاکم شود.
    دراین سفراستاندار ، رئیس اتاق بازرگانی ، رییس سازمان صنعت ، معدن و کشاورزی استان البرز هیات تجاری، اقتصادی استان را همراهی می کنند.
    ‎البرز به عنوان استان معین لهستان مسئولیت اعزام این هیات را برعهده دارد و در مجموع 19 نفر ار اعضای اتاق های بازرگانی استان های البرز، تهران، خوزستان ، فارس و اصفهان هیات اقتصادی اعزامی به سه کشور لهستان ، استوانی و آلمان را شامل می شوند.

    برچسب ها