عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری رایمون مطرح کرد:

با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا، سیستم مالیاتی کشور دچار مشکل می شود

عصر بازار: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری رایمون گفت: عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا سبب ردیابی معاملات و شفافیت سیستم مالیاتی می شود و عملا خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران سیستم مالیاتی کشور را دچار مشکل می کند.

با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا، سیستم مالیاتی کشور دچار مشکل می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حسن قاسمی با اشاره به اینکه خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران اشتباه بزرگی است که به شفافیت اقتصادی جامعه لطمه خواهد زد، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ویژگی عرضه پتروشیمی ها در بورس کالای ایران قیمت گذاری عادلانه محصولات بوده است که با خروج آنها از بورس، این ویژگی به کلی از بین رفته و اختلال در نظام قیمتگذاری ایجاد می شود.

    وی گفت: سال ها برای انتقال معاملات کالاهای مختلف به خصوص مواد پتروشیمی از بازاری سنتی، ناکارآمد و غیر شفاف به بورس کالا به عنوان بازاری شفاف و قانومند تلاش شده است و اکنون مدافع سرسخت عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران باید دولت باشد؛ چرا که عرضه این کالاها در بورس سبب ردیابی معاملات و شفافیت سیستم مالیاتی می شود و عملا خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران سیستم مالیاتی کشور را دچار مشکل می کند.

    وی تاکید کرد: تجربه عرضه محصولات در بورس های کالایی در تمام نقاط دنیا وجود دارد و کشور ما نیز نیازمند مکانی برای عرضه و معاملات محصولات است. در این بین به خاطر ایرادهایی کوچک نباید یک سیستم پس از سال ها تلاش و اثرات مثبت بر صنایع تضعیف شود؛ چرا که این موضوع سبب ایجاد رانت و دلالی در این بازار می شود.

    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری رایمون با اشاره به اینکه در گذشته وضعیت عرضه محصولات پتروشیمی خارج از بورس بسیار نگران کننده بود، تاکید کرد: نباید کشور را از عرضه و معاملات شفاف در بورس کالای ایران محروم کرد. از سوی دیگر تولیدکنندگان کوچک و بزرگ فعال در صنعت پتروشیمی در صورت خروج مواد از بورس کالا دچار مشکلات بزرگی می شوند که در راس آنها قیمت گذاری است که این امر به مرور زمان در بورس کالا به نقطه ایده آل نزدیک می شود؛ اما با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا شکل و سیستم قیمت گذاری نابود خواهد شد.

    وی در پایان تاکید کرد: بهترین مکان برای عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران باشد و اصرار وزارت صنعت، معدن و تجارت برای خروج پتروشیمی های از بورس کالای ایران به مشکلات بسیاری در این بازار دامن خواهد زد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو