عصر خودرو

قیمت نفت بالا رفت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات روز جمعه (۹ تیر ۱۳۹۶) در بازارهای آسیا در واکنش به کاهش تولید نفت آمریکا به پنج هفته کاهش پایان داد.

قیمت نفت بالا رفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، قیمت نفت در هفته گذشته روند افزایشی در پیش گرفت چراکه بازارهای نفتی و اقتصادی آمریکا در این هفته نشانه های ضعف را بالاخره از خود نشان دادند.

    قیمت نفت آمریکا در هفته گذشته 5.1 درصد افزایش یافت و قیمت نفت برنت نیز شاهد رشد 4.7 درصدی بود. این مقدار افزایش بیشترین رشد قیمت نفت از نیمه ماه می 2017 تا کنون بوده است.

    قیمت نفت آمریکا در پایان معاملات روز جمعه در بازارهای آسیایی در مقایسه با روز پیش از آن 0.7 رشد کرد بو با 29 سنت افزایش به 45 دلار و 22 سنت برای هر بشکه رسید.

    قیمت نفت برنت نیز در همین روز 28 سنت، یا 0.6 درصد نسبت به روز پنجشنبه (8 تیر 1396) بالاتر رفت و به 47 دلار و 70 سنت رسید.

    مایکل مک کارتی، کارشناس موسسه CMC Markets، معتقد است: "انتشار اطلاعات تولید نفت آمریکا در هفته جاری بر روی قیمت جهانی نفت تاثیر گذاشت. دو عامل مهم بر قیمت تاثیر گذاشت؛ واکنش عرضه نفت آمریکا به قیمت های پائین نفت جهانی، که در صورت ادامه کاهش تولید آمریکا می تواند موجب بالا رفتن قیمت جهانی نفت شود، و دیگر، کاهش ارزش دلار آمریکا."

    تولید نفت آمریکا با 100 هزار بشکه کاهش در روز به 9.3 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    برچسب ها