عصر خودرو

انگلیس نخستین مقصد سرمایه‌گذاران خارجی در اروپا ماند

عصر بازار- انگلیس با وجود اینکه در آستانه خروج رسمی از اتحادیه اروپا (برگزیت) قرار دارد اما همچنان مقصد نخست سرمایه گذاران خارجی در اروپا است.

انگلیس نخستین مقصد سرمایه‌گذاران خارجی در اروپا ماند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین ، مطالعه ای که در این زمینه انجام شده نشان می دهد، اگرچه لندن هنوز هم قطب مالی اروپا به شمار می رود اما جذب سرمایه گذاران خارجی در کشورهای آلمان و فرانسه نیز به شدت در حال افزایش است.

    صنعت مالی انگلیس در سال 2016، 99 پروژه سرمایه گذاری مستقیم خارجی داشت که 5 درصد بیشتر از سال قبل از آن و بیشترین میزان در یک دهه گذشته بود.

    اما کشورهای آلمان و فرانسه نیز در سال گذشته به ترتیب 39 و 25 پروژه مالی خارجی جذب کردند که افزایش محبوبیت این کشورها را برای سرمایه گذاران خارجی نشان می دهد.

    جذب این تعداد سرمایه گذار خارجی برای فرانسه افزایش 25 درصدی و برای آلمان رشد 18 درصدی را نشان می دهد.

    تداوم ارایه خدمات مالی انگلیس در حالی است که بعد از رأی گیری برای برگزیت نگرانی های بسیاری در مورد تغییر جایگاه این کشور به عنوان ابرقدرت بانکداری اروپا به وجود آمده است.

    لندن برای بسیاری از بانک های بین المللی، مدیران مالی و شرکت های بیمه، پایگاهی برای انجام فعالیت های آنها در اروپا است. از این رو شرکت های مختلف برای اطمینان از امکان دسترسی خود به بازار واحد اروپا بعد از برگزیت، برنامه ریزی های احتمالی از  جمله انتقال مشاغل خود به شهرهایی مثل پاریس، فرانکفورت و دوبلین را انجام داده اند.

    برونو لو مایر وزیر مالی فرانسه در این رابطه اعلام کرده است که کشورش قصد دارد دادگاهی را برای حل اختلافات قراردادهای مالی تشکیل دهد که بر اساس قوانین انگلیس بسته شده اند. قوانین انگلیس کاربرد بسیار گسترده ای در امور مالی بین المللی دارد و تشکیل چنین دادگاهی می تواند تلاش پاریس برای ارایه خدمات مالی به شرکت های اروپایی را تقویت کند.

    در سال گذشته 69 پروژه مالی سرمایه گذاران خارجی در انگلیس، در لندن انجام شد در حالیکه فقط 19 پروژه به پایتخت فرانسه و 12 پروژه به فرانکفورت رفت اما به گفته کارشناسان چشم  انداز سال های 2017 و 2018 در این زمینه هنوز مشخص نیست چراکه سرمایه گذاران نگران آینده انگلیس بعد از برگزیت هستند.

    در حال حاضر آمریکا و چین بزرگترین منابع سرمایه گذاری مستقیم خارجی برای خدمات مالی در بریتانیا هستند.

    برچسب ها