عصر خودرو

زیان ۶۰ میلیون دلاری دویچه بانک آلمان

عصر بازار- به گفته منابع آگاه، دویچه بانک آلمان به دنبال تغییر مدیریت ریسک خود، روی نرخ تورم آمریکا حساب باز کرد که این باعث شد این بانک در مسیری قرار بگیرد که ۶۰ میلیون دلار زیان کند.

زیان ۶۰ میلیون دلاری دویچه بانک آلمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، به گفته افراد آگاه، وام دهنده آلمانی، دویچه بانک آلمان، به دنبال تغییر کلی چگونگی مدیریت ریسک خود، روی نرخ تورم آمریکا حساب باز کرد که این باعث شد این بانک در مسیری قرار بگیرد که 60 میلیون دلار ضرر کند.

    منابعی که نخواستند نامشان فاش شود گفتند: در این فعالیت تجاری از محصولات فرعی‌ای استفاده شده بود که به تورم آمریکا گره خورده بودند. افراد دیگری هم به بلومبرگ گفتند این بانک فرانکفورتی در حال بررسی این است که تاجران دویچه بانک ازمحدوده ریسک خود در قرارداد خارج شده‌اند یا نه؟ فرد دیگری هم گفت توجهات به این قضیه آنقدر تشدید شده است که به شورای نظارت بانک ارجاع داده شده است.

    مدیر اجرایی ارشد، جان کرایان، سعی کرده است کنترل ریسک و عملکرد بانک را که از سوی قانون‌گذاران سراسر دنیا مورد تحقیر قرار می‌گرفت، بهبود ببخشد. نقض محدوده ریسک نشان‌دهنده‌ ضعف بانک در انتخاب اشتباه تاجران خود در تجارتی است که در ربع اول 270 میلیون دلار سود برای بانک به ارمغان آورده بود. تنها دو ماه پیش بود که فدرال رزرو این بانک را برای ناتوانی در تضمین اینکه تاجرانش مطابق با قانون ولکر فعالیت کنند، جریمه کرده بود. قانون ولکر یک قانون آمریکایی است که بانک‌ها را از استفاده از سرمایه‌های خود برای تجارت‌های احتکارآمیز منع می‌کند.

    مایکل سیوفرت، تحلیل‌گر نوردال‌وی، که توصیه‌های خود در مورد سهام را می‌فروشد گفت: اگر این واقعیت داشته باشد که تنها یک تجارت بتواند چنین ضرری برای دویچه بانک ایجاد کند آن‌وقت این به یک معضل بزرگ و جدی برای کرایان در تلاش برای بهبود ابزارهای کنترل تبدیل خواهد شد.

    مقامات دویچه بانک در نیویورک از اظهار نظر خودداری کردند.

    دویچه بانک، تجارت خود را با پیش‌بینی این‌که مشتریانش چگونه معامله خواهند کرد انجام داده بود و انتظار نداشت که این پیش‌بینی غلط از آب دربیاید. تاجران تورم، اوراق قرضه مرتبط با تورم را خریدو فروش می‌کنند اوراقی مثل اوراق قرضه مصون از تورم خزانه داری آمریکا، از این دست هستند.

    برچسب ها