عصر خودرو

ورود بزرگترین تولیدکننده تجهیزات لجستیکی اروپا به بازار ایران

عصر بازار- شرکت لینده آلمان که از شرکت های صاحب نام در تولید تجهیزات لجستیکی و انبارداری در جهان به شمار می رود، پس از برجام به بازار ایران بازگشت.

ورود بزرگترین تولیدکننده تجهیزات لجستیکی اروپا به بازار ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شرکت لینده (Linde) به سبب فعالیت در حوزه تولیدکننده گازهای صنعتی در بخش پتروشیمی شناخته شده و در عصر پسابرجام نیز قراردادهایی را برای بازگشت به بازار ایران داشته است.
    با این حال ارائه خدمات لجستیکی و مهندسی، بخش دیگری از فعالیت های این شرکت آلمانی را تشکیل می دهد که اقدام به تولید خودروهای صنعتی از جمله لیفتراک می کند.
    پیش از تحریم ها، این شرکت آلمانی در بازار لجستیک ایران حضور داشت و اکنون با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، بار دیگر نسبت به راه اندازی نمایندگی رسمی در ایران اقدام کرده است.
    آئین اعطای مجوز رسمی و انحصاری خود به شرکت آکسون ماشین آرینا دوباره در بازار ایران فعالیت خود را بعد از یک وقفه چند ساله از سر گرفت.
    «محمد هادی مومنین» مدیرکل فروش و خدمات پس از فروش لینده در ایران در جشن بازگشت شرکت لینده به بازار ایران که عصر دیروز (هشتم تیر) در هتل اسپیناس تهران برگزار شد، گفت: بازار ایران بسیار پویا و دارای سرعت رشد بالا در منطقه خاورمیانه است و محصولات مختلفی از جمله معمولی، استاندارد و حتی ارزان قیمت وجود دارد بطوریکه جا برای حضور تولیدکنندگان مختلف هست.
    وی اظهار داشت: شرکت اکسون ماشین آرینا به عنوان نماینده لینده در صنعت کاغذ، کارتن و همچنین صنعت پیچ و مهره جزء تولیدکنندگان این کشور محسوب می شود و آشنایی لازم با امر تولید دارد و از دشواری های تولید و تولیدکننده در کشور آگاه است.
    وی درباره بازگشت دوباره لینده به بازار ایران گفت: مدیران صنایع ایران طی 2 سال اخیر بررسی بسیار دقیقی در مورد برندهای مختلف صنعت لجستیک انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که لینده از معدود برندهایی است که در این مقطع از شرایط سیاسی دنیا به صورت مستقل، با اطمینان و به صورت رسمی اقدام به حضور پررنگ، فعال و علنی در بازار ایران کرده است و لذا می تواند تکیه گاه به نسبت مطمئنی برای صنایع مظلوم کشور باشد.
    ترکی پور مدیرعامل شرکت آکسون ماشین آرینا نیز در این آئین اظهار داشت: نخستین هدف این سرمایه گذار آلمانی، ارتقاء سطح خدمات پس از فروش و گسترش شبکه آن است.
    وی بیان کرد: لینده در اروپا در زمینه خدمات پس از فروش برندی پیشتاز است و توانسته سطح استاندارد منحصر به فردی را ایجاد و در زمینه تامین قطعات یدکی مورد نیاز مشتریان زنجیره قوی ای طراحی شده است به طوری که اگر در هر نقطه از اروپا یک تکنسین تا حداکثر قبل از ساعت سه بعد از ظهر هر روز سفارش قطعه ای را ثبت کند، در این صورت آن تکنسین حتی اگر قطعه مورد درخواست او در انبار قطعات یدکی آن کشور وجود نداشته باشد تا قبل از ساعت هشت صبح روز بعد قطعه درخواستی خود را داخل ون سرویس خود خواهد یافت.
    ترکی پور دومین هدف سرمایه گذاری آلمانی را قراردادهای سرویس کامل برشمرد و گفت: لینده در این زمینه پیشتاز است به نحوی که بالای 80 درصد لیفتراک های عرضه شده در اروپا توسط این کمپانی توسط این قرارداد پشتیبانی می شوند که لینده قصد دارد این باب را نیز در ایران باز کند.
    به گفته وی، این قرارداد متضمن آن است که مشتری فقط به فعالیت خود فکر کند و هیچ نگرانی از بابت تامین قطعات و خدمات مرتبط نداشته باشد.
    این مقام مسئول سومین هدف را ارایه لیفتراک های اجاره ای اعلام کرد و گفت: لینده در نظر دارد برای اولین بار به طور رسمی و در قالب نمایندگی خود، این خدمت را در ایران ارائه دهد.
    ترکی پور طراحی انبار همزمان با انتخاب تجهیزات انباری را نیز به عنوان هدف دیگر لینده در حضور مجدد خود در ایران دانست و اظهار داشت: لینده در نظر دارد تا همکاری خاصی بین شرکت های سازنده قفسه بندی با متخصصین فروش تجهیزات انباری و لیفتراک لینده تشکیل دهد که حاصل این همکاری بدست آمدن بهترین، حرفه ای ترین و پر راندمان ترین انبارهای مورد نیاز مشتریان است چرا که طراحی بهینه سیستم فقسه بندی بدون شناخت دقیق تجهیزات انباری و لیفتراک ها و همچنین فروش تخصصی تجهیزات انباری و لیفتراک ها بدون شناخت دقیق سیستم های قفسه بندی و شرایط انبار امری غیرممکن است.
    وی درباره دیگر برنامه های جدید لینده گفت: ارایه عرضه الحاقیه دیگر برنامه جدید لینده در حضور مجدد خود در ایران است. بطوریکه در اروپا هریک از صنایع الحاقیه های خاص خودشان را دارند. با توجه به تنوع صنایع موجود در ایران، لینده برآن است تا متناسب با نیاز هر صنعت، مشتریان را با الحاقیه های مناسب آنها آشنا کند و خدمات مربوط به آن را نیز ارائه کند.
    ترکی پور در ادامه به موضوع ارتقا سطح سرویس و نگهداری پرداخت و در بیان چگونگی اجرای این برنامه جدید لینده در بازار ایران اظهار داشت: این شرکت در طراحی دستگاه های جدید خود استانداردهای بسیار بالایی را در زمینه مصرف انرژی، آلایندگی، ایمنی، ارگونومی، راندمان و قابل اعتماد بودن لحاظ کرده است و به تبع آن دستگاه های آن دارای پیچیدگی هایی نیز هستند از این رو در نظر دارد تا سطح دانش و حساسیت مالکان دستگاه ها و اپراتورهای آنها را در زمینه اپراتوری، سرویس و نگهداری از طریق برگزاری دوره های آموزشی ویژه ای ارتقا دهد تا به این ترتیب عمر مفید این دستگاه های با کیفیت و سرمایه ای افزایش یابد.
    «کریستوف لوتره» مدیر کل فروش و خدمات پس از فروش شرکت لینده در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه این شرکت برای جلب اطمینان خاطر مشتریان برای ارایه خدمات پس از فروش مطلوب پس از یه دوره غیبت چهار ساله در ایران تحت تاثیر افزایش فشار تحریم های بین المللی و بررسی امکان اعمال مجدد تحریم علیه کشور ما گفت: ما در کسب و کار حضور داریم، نه سیاست. اما ما اینجا حاضر شده ایم که چه در دوران خوب و چه در دوران بد در ایران به فعالیت خود ادامه دهیم.
    «ژروم ونکر» مدیر کل منطقه غرب اروپا، خاورمیانه و آفریقا در این شرکت آلمانی نیز در این رابطه افزود: نمی خواهیم پیش بینی از وضع سیاسی داشته باشیم اما طی زمان اعمال تحریم ها تنها کانال ارتباطی ما کشور چین بود، اما با تغییر شرایط هم اکنون زمانی است که سرمایه گذار خارجی باید حضور پیدا کند. حضور پژوی فرانسه و لینده نیز نشان می دهد که وقت آن رسیده سرمایه گذار خارجی باید حضور پیدا کند.
    لوتره در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه لینده برای رقابت با محصولات سایر برندهای موجود در بازار ایران با قیمت و البته کیفیت پایین تر و نیز وجود تقاضا برای آنها گفت: ما در دنیا با تمام برندها رقابت داریم. اما ما برند اول در بازار اروپا و کشورهای غربی هستیم و مشتریان ما نیز می دانند که قیمت تنها یک عامل در مالکیت یک دارایی و یا دستگاه است. بلکه مواردی از جمله کیفیت، خدمات پس از فروش و طراحی و ویژگی های فنی آن نیز در تقاضای یک محصول اثرگذار است.
    وی افزود: طبق ارزیابی ها می توانیم سهم بازار خوبی در بازار پرچالش ایران کسب کنیم. ضمن اینکه در هر بازاری قیمت کمتر بین رقبا همیشه پیدا می شود؛ اما ما کیفیت را مدنظر داریم. وجه تمایز ما با شرکت های رقیب کیفیت برتر و خدمات اضافه ماست که در کنار فروش و ارایه خدمات پس از فروش، خدمات اضافه ای همچون توانایی اجاره لیفتراک، ارایه بیمه و اجاره کوتاه مدت یا بلندمدت دستگاه نیز در نظر گرفته ایم.
    وی تصریح کرد: ما بازار ایران را بازاری دقیق و پر از پیچیدگی می دانیم که سرعت رشد آن بسیار سریع است.
    لوتره در خصوص هدف لینده برای کسب سهم بازار ایران گفت: ما به دنبال سهم بازار دو رقمی هستیم؛ چراکه بازار ایران بسیار پویا و دارای سرعت رشد بالا در منطقه خاورمیانه است و محصولات مختلفی از جمله معمولی، استاندارد و حتی ارزان قیمت وجود دارد. بطوریکه جا برای حضور تولیدکنندگان مختلف هست ولی ما به کمک آکسون ماشین آرنا می توانیم به هدف خود دست یابیم.
    وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور لینده در صنعت خودروسازی است، گفت: لینده کم و بیش با تمام خودروسازان اروپایی و غربی و برندهای بزرگ دنیا همکاری دارد و از جایگاه خوبی برخوردار است.
    ونکر نیز در تکمیل سخنان لوتره افزود: بعد از برجام پژو و رنوی فرانسه در ایران فعال شده اند. لینده نیز به عنوان اولین تامین کننده لیفتراک مورد نیاز صنعت خودرو در اروپا می تواند در این صنعت در ایران نیز فعال باشد زیرا لینده از نظر کیفیت بهره وری و قیمت، تامین کننده مورد وثوق خودروسازان است.
     شرکت آلمانی لینده از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه لیفتراک و تجهیزات انباری در جهان به شمار می­رود که بیشترین سهم بازار اروپا را در اختیار دارد.
    لینده اکنون با حدود 700 مرکز فروش و خدمات پس از فروش در بیش از 100 کشور دنیا حضور دارد. خطوط تولید و مونتاژ این کارخانه در کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، جمهوری چک، آمریکا و چین مستقر هستند.
    لینده با داشتن طیف وسیعی از محصولات مرتبط با انتقال مواد از قبیل لیفتراک­های دیزل، برقی، گاز سوز(LPG و CNG) و تجهیزات انباری مانند پالت تراک، پالت استاکر، ریچ تراک، دستگاههای راهروباریک (VNA) را تولید و عرضه می کند.

    برچسب ها