عصر خودرو

دولت تصویب کرد ؛

اختصاص ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید تضمینی محصولات کشاورزی

عصر بازار- هیأت وزیران خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات را مصوب کرد.

اختصاص ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات خرید تضمینی محصولات کشاورزی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، هیات وزیران خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی با اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات را مصوب کرد.

    این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی ابلاغ شده است.

    در این مصوبه آمده است: هیئت وزیران در جلسه 21 خردادماه 1396 به پیشنهاد شماره 020.3631 مورخ 20 اردیبهشت 1396 وزارت جهاد کشاورزی و به استناد ماده (36) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2) ـ مصوب 1393 ـ تصویب کرد:

    1ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در اجرای تبصره (5) ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی ـ مصوب 1368 ـ مبلغ نه هزار میلیارد (9.000.000.000) ریال تسهیلات از طریق بانک‌های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی دراختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهد.

    2ـ سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است نسبت به تضمین اصل و سود تسهیلات اقدام نماید.

    3ـ تضمین دولت نافی وظایف بانک‌ها برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نبوده و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موظف است نسبت به بازپرداخت به موقع تسهیلات در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری شده و ضرر و زیان دریافتی اقدام نماید.

    برچسب ها