عصر خودرو

امروز در بازارهای جهانی ؛

قیمت طلا ۳ دلار افزایش یافت

عصر بازار- امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار به کمترین میزان ۱۰ ماه گذشته،‌ ۳.۱ دلار افزایش یافت.

قیمت طلا ۳ دلار افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 3.1 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1251 دلار و 90 سنت معامله شد.

    قیمت امروز این فلز زرد در کمترین زمان به قیمت 1250 دلار و 70 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1253 دلار و 20سنت به فروش رفت.

    قیمت امروز این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته 10.9 دلار و نسبت به یکسال گذشته 66.4 دلار با کاهش همراه بود.

    در گروه سایر فلزات گرانبها هم شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم؛ به طوری که نقره نسبت به روز گذشته 8 سنت افزایش داشت و فلزات پلاتینوم و پالادیوم هر کدام افزایش‌های 5 دلاری را تجربه کردند.

    بررسی روند قیمت دلار طی یک ماه گذشته حاکی از ا ین است که در 29 می قیمت فلز زرد در محدوده قیمتی هر اونس 1268 دلار بود؛ روند افزایش قیمت طلا ادامه پیدا کرد و در 5 ژوئن بیشترین قیمت یک ماه گذشته را با 1292 دلار در هر اونس ثبت کرد.

    پس از آن روند کاهشی قیمت طلا آغاز شد و در 20 ژوئن کمترین قیمت طلا در یک ماه گذشته هر اونس 1242 دلار ثبت شد.

    از 20 ژوئن تاکنون قیمت طلا در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بوده که امروز قیمت1251 دلار ثبت شده است.

    خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشت، پس از آنکه ارزش دلار به کمترین میزان 10 ماه گذشته رسید قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت.

    از ‌آنجایی که ارز پایه معاملات طلا در بازارهای جهانی دلار است بنابراین با تضعیف ارزش دلار کشورهایی که با ارز غیر از دلار خریداری می‌کنند برای آنها ارزانتر تمام می‌شود؛ بنابراین تقاضا در بازارهای جهانی افرایش یافته و قیمت را بالا می‌کشد.

    خبرگزاری رویترز می‌نویسد بانک مرکزی اروپا و انگلیس تصمیم گرفتند محرک‌های اقتصادی خود را طی روزهای آینده افزایش دهند از اینرو قیمت دلار در برابر ارز‌هایی مانند یورو و ین تضعیف شده است.

    برچسب ها