عصر خودرو

هتل‌های دوحه در تعطیلات عید فطر زیان کرد

عصر بازار- تحریم های عربی علیه قطر بخش توریسم این کشور را تحت فشار شدید قرار داده و هتل‌های دوحه که معمولا پر از مسافر بودند، در تعطیلات عید فطر با کاهش شدید اجاره اتاق‌هایشان روبرو شدند.

هتل‌های دوحه در تعطیلات عید فطر زیان کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، بررسی‌های انجام شده توسط رویترز از 5 هتل بزرگ دوحه نشان داد در آغاز جشن عید فطر در روز یکشنبه، که پس از یک‌ماه روزه‌داری دوستان و خانواده‌ها در کنارهم جشن می‌گیرند و غذا می‌خورند، متوسط اشغال اتاق‌های این هتل‌ها حدود 57 درصد بود.

    یکی از کارکنان یک هتل 5 ستاره گفت: اتاق‌های هتل ما همیشه پر از سعودی‌ها و بحرینی‌ها بود اما امسال چنین نشد.

    اما خبرگزاری رسمی قطر ، QNA اعلام کرد: طبق گزارش مقامات و مدیران بخش هتل‌داری، ظرفیت اشغال شده هتل‌های قطر در طول تعطیلات بالای 95 درصد بوده است. این خبرگزاری گزارشات نرخ‌های پایین‌تر از این میزان را رد کرد.

    QNA گفت: هتل‌های قطر با نرخ توریست بالا از سلطان‌نشین عمان و کشور کویت مواجه شدند و تقاضا در بخش توریسم وطنی هم بسیار بالا بود.

    QNA در ادامه می‌افزاید: در برخی از هتل‌ها آفری ارائه شد که به میهمانانی که دوشب اقامت می‌کردند یک شب اقامت رایگان هدیه داده می‌شد که این باعث شد میزان اشغال ظرفیت هتل ها بالاتر برود. به این ترتیب این بازار نشان داد می‌تواند با ایجاد تنوع از بازارهای سنتی خود چشم‌پوشی کند.

    تحلیل‌گر خطوط هوایی، ویل هورتون تخمین می‌زند که فرودگاه بین‌المللی حامد، یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های خاورمیانه، در ابتدای جولای امسال 76 درصد تعداد پروازهای دوره مشابه سال قبل را به دست آورده است، که این یعنی از دست دادن 27هزار مسافر در روز.

    پیش از این، بازدیدکنندگانی که از سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به قطر می‌آمدند معمولا نیمی از بازدیدکنندگان قطر را تشکیل می‌دادند. بنابرین تصمیم عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مصر برای قطع رابطه با این کشور ترافیک مسافران ورودی به این کشور را به شدت کاهش داده است.

    برچسب ها