عصر خودرو

خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم در خراسان رضوی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: طی فصل زراعی امسال تاکنون حدود ۲۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان در قالب ۲۷ هزار و ۴۱۰ محموله به صورت تضمینی خریداری شده است.

خرید تضمینی ۲۵۰ هزار تن گندم در خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حمید رضا نوری افزود: مجموع ارزش ریالی محصول تحویلی بر مبنای قیمت خرید تضمینی اعلام شده سه هزار و 267 میلیارد ریال می باشد. پارسال در همین مدت 260 هزار تن گندم تضمینی خریداری شده بود.
    وی ادامه داد: قیمت پایه خرید تضمینی با احتساب چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیرمفید 13 هزار ریال تعیین شده که در سطح استان با پرداخت 59 ریال جایزه پاکی، متوسط قیمت گندم خریداری شده تاکنون بالاتر از قیمت پایه و بطور متوسط 13 هزار و 70 ریال است.
    مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: هم اکنون خرید تضمینی گندم در مجموع از طریق 50 مرکز شامل پنج سیلوی دولتی، پنج کارخانه آردسازی، هفت سیلوی بخش خصوصی و 28 مرکز تعاون روستایی انجام می شود و در صورت نیاز امکان افزایش این مجاری وجود دارد.
    وی افزود: خراسان رضوی هم اکنون از نظر میان خرید تضمینی گندم در سطح کشور بعد از استانهای خوزستان، گلستان و فارس قرار دارد.
    او کیفیت محصول تحویلی را نیز مطلوب توصیف و بیان کرد: متوسط رطوبت و یا افت مفید گندمهای خریداری شده 1.15 درصد و پایین تر از متوسط افت مفید دو درصدی تعیین شده است.
    نوری ادامه داد: بیشترین میزان خرید گندم در خراسان رضوی مربوط به شهرستانهای تربت جام با 57 هزار تن، تایباد 32 هزار تن و مشهد 20 هزار تن است. برداشت و خرید گندم در تمامی شهرستانهای خراسان رضوی در جریان و در این میان خرید در مناطق شمالی استان به تازگی آغاز شده است.
    پارسال در مجموع 607 هزار تن گندم در خراسان رضوی تحویل دولت شد و امسال هم برآوردها حاکی از خرید 496 هزار تن محصول در این استان است.
    امسال به دلیل سرمای پاییزه، خشکی و کم بارشی بهاره، مزارع گندم در خراسان رضوی به ویژه در سطح کشتزارهای دیم خسارت دید. بر این مبنا برآوردها بیانگر کاهش محصول برداشتی و نیز میزان خرید در استان به نسبت سال قبل است.

    برچسب ها