عصر خودرو

حکومت خرس‌ها بر بازار جهانی نفت

عصر بازار- نوسان بازار نفت نشان می دهد که همچنان خرس ها بر بازار نفت حاکم هستند.

حکومت خرس‌ها بر بازار جهانی نفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرآنلاین، هزینه های سرمایه گذاری برای تولید نفت در حالی رو به افزایش است که قیمت نفت خام وست تکزاس اینترمدیت در هفته منتهی به 20 جون 31 درصد کاهش یافته است.این موضوع سبب شده تا قیمت به پایین ترین حد ممکن در 10 ماه گذشته در بازار آمریکا برسد و بازار در شرایط خرس  قرار بگیرد.(یعنی ریسک سرمایه گذاری بالا رفته است).

    نگرش منفی به معاملات بازار نفت همچنان بر بازار حاکم است.این را راب تومل تحلیل گر بازار سرمایه می گوید.او با این تعبیر که خرس ها هنوز به خواب زمستانی نرفته اند،زیرا هنوز گرسنه هستند،درباره شرایط بازار نفت می گوید که دو نفت شاخص یعنی برنت و وست تکزاس اینترمدیت بازار نفت را وارد شرایط خرس کرده اند.به این معنی که جدال برای کاهش قیمت ها  ادامه دارد.

    بازار نفت با افزایش تولید نفت شیل از سوی آمریکا و همچنین دو کشور لیبی و نیجریه تصمیم اوپک برای کاهش تولید را تحت شعاع قرار داده است. براساس گزارش کمیته بازرگانی آمریکا هم اکنون قیمت نفت در 8 ماه گذشته به پایین ترین حد خود طی هفته گذشته رسیده است.

    بسیاری از تحلیل گران می گویند، این بازار با کاهش های پیاپی برای سرمایه گذاران ترسناک شده است.

    طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا،تولید نفت این کشور هفته گذشته 20 هزار بشکه دیگر افزایش یافته و مجموع تولید نفت آمریکا هم اکنون به 9.35 میلیون بشکه در روز رسیده است.این در حالی است که ذخایر نفتی این کشور 509.1 میلیون بشکه رسیده است.عددی که 100 میلیون بیش از پیش بینی 5 ساله این کشور است.

    برچسب ها