عصر خودرو

در عمل به وعده‌های انتخاباتی؛

امانوئل ماکرون بدنبال انرژی‌های پاک

اکتشاف نفت و گاز متوقف می‌شود

عصر بازار- فرانسه صدور مجوز برای اکتشاف نفت و گاز را به عنوان بخشی از گرایش به سمت انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تحت هدایت دولت امانوئل ماکرون، متوقف می‌کند.

امانوئل ماکرون بدنبال انرژی‌های پاک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، فرانسه صدور مجوز برای جستجوی نفت و گاز را به عنوان بخشی از گرایش به سمت انرژی‌های دوست‌دار محیط زیست تحت هدایت دولت امانوئل ماکرون، متوقف می‌کند.

    نیکولاس هولوت، وزیر «تغییر گرایش اکولوژیکی» فرانسه گفت که قانون این امر در پاییز صادر خواهد شد.

    او به تلویزیون بی ام اف گفت: دیگر هیچ مجوز کاوشی برای هیدروکربن‌ها صادر نخواهد شد.

    این وزیر که قبلا به دلیل فعالیت‌های زیست محیطی و مستندهای طبیعت‌اش در فرانسه مشهور شده بود، همچنین طرح‌های پیشنهادی‌ای برای افزایش مالیات بر دیزل و تسریع تصمیم‌گیری‌ها برای کاهش آلایندگی را ارائه کرده بود.

    امانوئل ماکرون در کمپین‌های انتخاباتی اش اعلام کرده بود با کاوش برای یافتن گاز مخالف است و طرفدار ممنوعیت استخراج سوخت‌های فسیلی به‌ویژه در منطقه دریایی گویانا فرانسه است.

    اما آقای هولوت در بین کسانی بود که هشدار داد هرگونه ممنوعیت در این زمینه می‌تواند باعث شکایات قانونی شرکت‌های انرژی شود و گفت تغییرات باید تدریجی انجام شود.

    در حال حاضر در حدود 75 درصد از الکتریسیته فرانسه با نیروگاه‌های هسته‌ای تامین می‌شود که این صنعت باعث اشتغال 200هزار نفر شده است و توسط نظارت‌های دولتی اداره می‌شود.

    سال گذشته قانونی تصویب شد که طبق آن باید میزان استفاده از انرژی هسته‌ای تا سال 2025 به 50 درصد کاهش یابد و با در نظر گرفتن احتمال افزایش بیکاری تعیین شد که فعلا تا 20 راکتور تعطیل شوند.

    ماه گذشته آقای ماکرون بر التزام خود به این قانون تاکید کرد اما اهداف بلند خود را برای این‌که در نهایت فرانسه کاملا از انرژی تجدید پذیر استفاده کند را تشریح کرد.

    برچسب ها