عصر خودرو

افزایش قیمت شکر چه تاثیری برصورت مالی قندی‌ها دارد؟

عصر بازار: بالاخره تلاش قندی‌ها پس از ماه‌ها مذاکره و گفت‌وگوبا مراجع تصمیم‌گیری، به بار نشست و هر قیمت هرکیلو شکر با ۱۳.۵ درصد افزایش به ۲۵۳۰ تومان افزایش یافت.

افزایش قیمت شکر چه تاثیری برصورت مالی قندی‌ها دارد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، محسن بازارنویی، عضو هیات مدیره شرکت صادراتی توسعه صنایع بهشهر زرین می‌گوید: با توجه به افزایش 12٫5 درصدی قیمت چغندر قند معادل هر کیلو 250 تومان در سال زراعی جدید ، فعالان صنعت قند و شکر و صاحبان کارخانجات تولیدی خواهان افزایش نرخ شکر سفید استحصالی از چغندر قند متناسب با افزایش هزینه‌ها و نرخ دستمزد هستند.

    پیشنهاد این انجمن برای قیمت جدید شکر سفید افزایش 13٫5 درصدی آن نسبت به نرخ 2300 تومانی سال قبل یعنی تعیین نرخ 2600 تومانی برای هر کیلو شکر سفید استحصالی از چغندر قند بود که بالاخره قیمت 2500 تومان به تصویب رسید.

    این درحالی است که بازار نویی معتقد است ، تمام صورت‌های مالی کارخانجات قندی بر اساس قیمت هرکیلو 2400 تا 2600 تومان بسته شده ، درنتیجه تصویب قیمت جدید هیچ تغییری درسود این کارخانجات ایجاد نمی‌کند.

    او تاکید می‌کند: به طور حتم 2600 تومان نیز تعیین نمی‌شود ، زیرا درفصل تولید شکر و افزایش عرضه ، کارخانجات به منظور رسیدن به پول برای پرداخت به چغندرکاران ، قیمت را حتی کمترنیز دربازار عرضه می‌کنند.

    او می‌گوید: درحال حاضر 2200 تومان در بازار کشش ندارد چه برسد به قیمت 2600 تومان، درنتیجه شرکت‌هایی که بودجه خود را با شکر 2600 تومانی بسته‌اند، مسلما تعدیل منفی خواهند داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها