عصر خودرو

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد

صادرات ۶.۵ میلیاردلاری صنایع معدنی ایران در سال گذشته

عصر بازار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: سال گذشته صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان بیش از ۶ میلیاردو ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

صادرات ۶.۵ میلیاردلاری صنایع معدنی ایران در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی یزدانی با اشاره به بازدیدی که از شهرک های صنعتی کامیاران و سنندج داشت، اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته، یکی از شهرک‌های صنعتی سنندج را که 14 سال از مصوبه تاسیس آن می‌گذرد و  بلاتکلیف مانده بود از وضعیت راکد به فعال تبدیل کردیم.

    وی با اشاره به اینکه 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از منابع استانی برای فاز نخست این شهرک پیش بینی شده است، عنوان کرد: براساس برآوردهای انجام شده به حدود 270 واحد تولیدی کوچک در این شهرک زمین واگذار می‌شود و به هیئت مدیره شهرک‌های صنعتی استان اختیارات کامل در راستای سرمایه گذاری در شهرک‌ها داده شده است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه  80 درصد از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی افزایش قیمت نداشتیم، گفت: از محل منابع شهرک‌های صنعتی به 160 هزار نفر از اعضای بنگاه‌های کوچک و متوسط آموزش‌های لازم ارائه شده است و از دیگر مشوق‌های اعمال شده تامین 50 درصد هزینه حضور بنگاه‌های کوچک در نمایشگاه‌ها و هزینه پژوهش و تحقیق بوده است.

    یزدانی ضمن اشاره به اینکه در استان‌هایی هم چون کردستان کل هزینه‌های مربوط به اداره کل استاندارد در حمایت از بنگاه‌های کوچک تامین می‌شود، ذکر کرد: 5 هزار و 940 معدن در کشور وجود دارد و بالغ بر 53 درصد از تولیدات معدنی کشور در حوزه مصالح ساختمانی است.

    وی میزان تولیدات معدنی کشور در سال گذشته را 396 تن اعلام کرد و افزود: صادرات بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون دلار بود.

    وی به ظرفیت معادن فلز و غیر فلزی در کشور اشاره کرد و گفت: سامانه بهین یاب در خصوص تسهیل کار و ارائه خدمات به تولید کنندگان راه‌اندازی شده است که تاکنون هزار و 300 نفر در این سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد تنها بالغ بر 50 بنگاه معدنی بوده است.

    وی  در پایان یادآور شد: 30 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در سال جاری پیش بینی شده است و 2 هزار واحد معدنی، 5 هزار بنگاه که قراراست نوسازی شوند و 6 هزار طرح صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی موجود در کشور مشمول دریافت میزان تسهیلات مذکور می‌شوند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو