عصر خودرو

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان:

فعالیت بورس کالای ایران، مانع دلال بازی در کشور است

عصر بازار: مدیرعامل شرکت تامین سرمایه آرمان گفت: تنها نهادی که با نظارت و قانونمندی مانع دلال بازی شده است بورس کالای ایران است و هر تلاشی که برای عرضه پتروشیمی ها در خارج از بورس کالا انجام شود حاصلی جز کاهش شفافیت معاملات و افزایش فساد نخواهد داشت.

فعالیت بورس کالای ایران، مانع دلال بازی در کشور است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمودرضا خواجه نصیری با تاکید بر نقش بورس های کالایی در تمام دنیا تصریح کرد: این بورس های کالایی هستند که به عنوان بستری مناسب برای جلوگیری از انحصار و رانت شناخته شده اند و منفعت بردن دلالان از این بازار با مبنای علمی و عملی بورس های کالایی در تضاد و تعارض است.

    خواجه نصیری به پیشینه معاملات محصولات پتروشیمی قبل از سال 1386 اشاره کرد و گفت: آن سالها، رقابت دلالان برای معرفی خود به عنوان تولیدکننده چنان فضای پروانه و پروانه سازی ایجاد کرده بود که برای از بین بردن فضای انحصاری و رانت های بوجود آمده الزام حضور پتروشیمی ها در بورس احساس شد.

    وی ورود پتروشیمی ها به بورس کالا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اولین ماحصل عرضه پتروشیمی ها در بورس کالا، نظارت بیشتر و کاهش انحصار و دومین اثر آن تلاش برای آزادسازی قیمت ها بود که همیشه در طول این سالها با مقاومت وزارت صنعت و معدن همراه بوده است. وی گفت: با وجود اینکه وزارت صنعت، لزوم فیلتر شدن خریداران از طریق سایت بهین یاب را به عهده گرفته، لیکن این بورس کالای ایران بود که با اجرای دستورالعمل ثبت سفارش کالا و بررسی صورتهای مالی شرکت ها، به راستی آزمایی پروانه ها پرداخت و نقاط ضعف سایت بهین یاب را درخصوص نفوذ دلالان به وزارت صنعت یادآور شد که باز هم از سوی مسئولان آن وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت با مخالفت مواجه شد. 

    خواجه نصیری در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت صنعت و معدن در قیمت گذاری دستوری و پالایش و رصد مشتریان از طریق سایت بهین یاب گفت: اگر به هر دلیلی دلال در سیستم معاملات محصولات پتروشیمی ها نفوذ کرده باشد وزارت صنعت و معدن مسئول است و هر نهاد و ارگان دیگری که خواهان خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا باشد به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک کرده است.

    وی در پایان تاکید کرد: چنانچه معاملات پتروشیمی ها در بازار غیر رسمی و در فضای عدم شفافیت صورت گیرد، هر مسئله ای که پیش آید امکان تنویر افکار عمومی در آن به صفر می رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها