عصر خودرو

مالک علی‌بابا پیش بینی کرد؛

ساعت کاری به ۱۶ ساعت در هفته کاهش پیدا می کند

عصر بازار- مالک «علی بابا» در تازه ترین پیش بینی خود از سه دهه آینده گفت: میزان ساعت کاری افراد به تقریبا ۱۶ ساعت در هفته کاهش پیدا می کند و اتوماسیون تاثیر به سزایی بر روی نیروی کار می گذارد.

ساعت کاری به ۱۶ ساعت در هفته کاهش پیدا می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، «جک ما» مالک فروشگاه بزرگ اینترنتی «علی بابا» در مصاحبه ای با این شبکه آمریکایی گفت: از حالا به بعد تا سه دهه آینده مردم ساعات کاری کمتری را صرف خواهند کرد. 

    وی تصریح کرد، مردم فقط 4 ساعت در روز و احتمالا 4 روز در هفته کار کنند. «جک ما» در ادامه گفت: پدربزرگ من 16 ساعت در روز بر روی زمین کشاورزی کار می کرد و فکر می کرد که بسیار مشغول کار کردن است و امروز هم ما روزی 8 ساعت و 5 روز در هفته کار می کنیم و بر این باور هستیم که بسیار مشغول انجام فعالیت هستیم. 

    این در حالی است که پیش بینی «جک ما» مطابق با پیش بینی «جان مینارد کینیز»  اقتصاددان بزرگ بریتانیایی است که پیش از این برآورد کرده بود با اتوماسیون شدن کارها و جایگزین شدن آن بر روی نیروی کار انسانی، میزان ساعت کاری در سال 2030 میلادی در هفته تقریبا به 15 ساعت کاهش پیدا می کند. 

    همچنین مالک «علی بابا» گفت: افراد ثروتمند، فقیر، کارفرمایان و کارمندان همگی به طرز قابل توجهی تحت تاثیر اتوماسیون قرار می گیرند.

    وی خاطر نشان کرد، اولین انقلاب فناوری منجر به جنگ جهانی اول شد و دومین انقلاب فناوری، جنگ جهانی دوم را به همراه داشت و اتوماسیون هم سومین انقلاب فناوری است.

    «جک ما»  در پایان گفت: پیش بینی می شود تا سه دهه آینده مردم قادر به مسافرت به مقاصد بسیار بیشتری در مقایسه با امروز باشند.

    برچسب ها