عصر خودرو

وزیر مالی مکزیک؛

مکزیک کاهش حجم بودجه را کُند می‌کند

عصر بازار- وزیر مالی مکزیک گفت:دولت مکزیک باید در سال آینده سرعت کاهش بودجه خود را کمتر کند و احتمال این که با بازگشت ارزش پزو از بانک مرکزی سرریزی را دریافت کند کم است.

مکزیک کاهش حجم بودجه را کُند می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، خوزه آنتونیو مده وزیر مالی مکزیک در مصاحبه با یک رادیوی محلی گفت: بودجه 2018 مکزیک احتمالا با اصلاحات کمتری در سرمایه‌گذاری‌های عمومی نسبت به بودجه‌های قبلی روبرو خواهد شد.

    او گفت مکزیک همچنان در هدف رشد 2.5 درصد سرانه تولید ناخالص ملی تا پایان 2018 با کسری مواجه خواهد شد.

    سقوط قیمت‌های نفت در اواخر 2014 مکزیک را مجبور کرد کاهش شدیدی در بودجه فدرال چند سال گذشته خود داشته باشد، و آژانس‌های رتبه دهی اعتبار و سرمایه وال‌استریت سال گذشته اخطار دادند که می‌توانند سطح وام‌گیری مکزیک را کاهش دهند.

    در گذشته دولت مکزیک به فروش نفت شرکت نفت دولتی پمکس متکی بود تا حدود یک سوم بودجه خود را تامین کند. البته باید توجه کرد برای این‌که این امر محقق شود باید پزو تا پایان 2017 دوباره به میزان 20.50 پزو به ازای هر دلار تضعیف شود.

    پزو که در سال گذشته افت قابل توجهی را تجربه کرده بود امسال در بین پول‌های مهم بهترین عملکرد را داشت و بیش از 15 درصد در سال 2017 رشد کرد. در حال حاضر با کمرنگ شدن ترس‌ها از این که دولت ترامپ بر کالاهای ساخت مکزیک تعرفه وضع کند، ارزش پزو به 18 پزو به ازای هردلار رسیده است.

    در طول سال در مواقعی که پزو در مقابل دلار تضعیف شد، بانک مرکزی دارایی‌های ذخیره خود را به عنوان سرریز استفاده کرد. در ماه مارچ بانک مرکزی 321.7 میلیارد پزو (18 میلیارد دلار) از سرریز 2016 خود را به دولت فدرال انتقال داد.

    برچسب ها