عصر خودرو

درخشش هفتگی بازارهای سهام جهان

عصر بازار: بازارهای سهام بزرگ جهان روز جمعه به بالاترین سطح در دو ماه گذشته صعود کردند و هفته گذشته را با رشد مثبت به پایان رساندند.

درخشش هفتگی بازارهای سهام جهان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بازارهای سهام آمریکا تحت تاثیر افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به پایین ماندن نرخهای بهره در این کشور، برای سومین هفته متوالی صعود کردند. روز جمعه شاخص داوجونز اینداستریال اوریج 0.7 درصد یا 131.48 واحد صعود کرد و به 17215.97 واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز 500 با 18.22 واحد افزایش، به 2033.11 واحد رسید در حالیکه شاخص نزدک کامپوزیت با 56.22 واحد افزایش، به 4866.69 واحد رسید.

    طی هفته گذشته داوجونز 0.8 درصد، استاندارد اند پورز 500 به میزان 0.9 درصد و نزدک 1.2 درصد صعود کرد.

    بازارهای سهام در آسیا و اروپا هم روز جمعه صعود کردند.

    شاخص اف تی اس یوروفرست 300 اروپا 0.7 درصد بالاتر بسته شد و پس از صعود 4.4 درصدی دو هفته قبل، هفته گذشته تغییر چندانی نداشت. شاخص استاکس اروپا 600 به میزان 0.6 درصد بالاتر ایستاد.

    شاخص ام سی اس آی بازارهای بزرگ جهان با 0.4 درصد افزایش، به بالاترین سطح از اواسط اوت صعود کرد.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن 1.1 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسید. همچنین امیدواری به اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی دولت چین باعث شد شاخص شانگهای کامپوزیت 1.6 درصد و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ 0.8 درصد صعود کند.

    بر اساس گزارش رویترز، آمارهای اقتصادی که روز پنج شنبه منتشر شد، نشان داد قیمتهای مصرفی آمریکا در سپتامبر 0.2 درصد افزایش یافت در حالیکه آمار تولید در اکتبر ضعیف ماند. از سوی دیگر شمار متقاضیان مزایای بیکاری این کشور به کمترین سطح در 40 سال گذشته رسید. با این همه ویلیام دادلی، رییس بانک فدرال نیویورک با اشاره به شواهد اخیر از ضعیف شدن اقتصاد، اظهار کرد انتظار برای افزایش نرخهای بهره در سال جاری به آمار اقتصادی مثبت بستگی دارد.

    بازارهای سهام جهانی پس از بدترین سه ماهه ای که از سال 2011 تاکنون پشت سرگذاشتند، شروع به بهبود کرده اند و پس از چند ماه پرنوسان بازارهای سهام، در پی عدم تمایل بانکهای مرکزی به تعدیل سیاستهای محرک اقتصادی و بهبود ریسک پذیری، سرمایه گذاران با احتیاط به نشانه‌های پایان فروش گسترده در بازار بویژه سهام شرکتهای چند ملیتی چشم دوخته اند.

    از سوی دیگر نرخ تورم سالانه منطقه یورو در سپتامبر به دلیل کاهش شدید قیمتهای انرژی، منفی شد و بانک مرکزی اروپا را برای اقدامات محرک اقتصادی بیشتر تحت فشار قرار داد.

    یورو با 0.3 درصد کاهش، به 1.1346 دلار رسید و در هفته گذشته تغییر چندانی نشان نداد. دلار در برابر ین 0.5 درصد صعود کرد و به 119.42 ین رسید با اینهمه ارز ژاپن قوی‌ترین هفته را در شش هفته گذشته پشت سرگذاشت.

    شاخص دلار که ارز آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند، 0.4 درصد صعود کرد.

    در بازارهای کالا، قیمت نفت در پی کاهش شمار حلقه‌های حفاری آمریکا افزایش یافت. بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در دسامبر با 1.3 درصد افزایش، به بالای 50 دلار در هر بشکه رسید و بهای نفت خام آمریکا با 1.9 درصد افزایش، 47.26 دلار در هر بشکه بود.

    بهای معاملات نفت برنت هفته گذشته 4.3 درصد و وست تگزاس اینترمدیت 4.8 درصد کاهش یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها