عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری دانا؛

سرمایه های خارجی پشت درهای تالار حافظ در انتظار

عصر بازار: بازار سرمایه این روزها میزبان هیات های تجاری و اقتصادی زیادی از سراسر جهان است که برای بررسی بازار سرمایه و چگونگی ورود به این بازار و کسب سود از آن از تالار حافظ بازدید می کنند و با مدیران و مسولان این بازار دیدار دارند. اما در این شرایط چگونه می توان این سرمایه های خارجی را با نگاهی بلند مدت جذب بازار سرمایه کرد؟

سرمایه های خارجی پشت درهای تالار حافظ در انتظار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمدحسن شمسی، مدیرعامل کارگزاری دانا در خصوص ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه با اشاره به اینکه رفع تحریم های بین المللی هنوز اجرایی نشده است، گفت: نقل و انتقال پول در بازار سرمایه از بزرگترین مشکلات سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار سهام است که با رفع تحریم ها و اجرای سوییفت این مشکل برطرف خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه افرادی که در حال حاضر وارد بازار سرمایه ایران شده‌اند، نقدینگی‌های خود را از طریق صرافی‌ها به کشور وارد کرده‌اند و از این جهت ریسک بسیار زیادی را متقبل شده‌اند، گفت: در شرایط فعلی انتقال پول از طریق شبکه بانکی تقریبا غیرممکن است.

    شمسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی سرمایه گذاران حقوقی و بزرگ حاضر به قبول ریسک برای انتقال پول به کشور نیستند و ترجیح می دهند تا رفع کامل تحریم ها صبر کنند، گفت: شفاف نبودن بازار سرمایه نیز یکی دیگر  از موانع ورود سرمایه‌گذاران خارجی بورس تهران بعد از اجرایی شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای است.

    وی با اشاره به اینکه  قوانین در کشورما به صورت کوتاه‌ مدت تعیین می‌شود اظهار داشت: به همین دلیل بازار سرمایه شفافیت لازم را برای پیش بینی های بلند مدت ندارد و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نمی‌توانند به درستی در صنایع مورد نظر سرمایه‌گذاری کنند.

    وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از موانع جذب سرمایه‌گذار خارجی اجرا نشدن صحیح و درست قوانین پولشویی در کشور است.

    شمسی با اشاره به اینکه بورس تهران بین‌المللی نیست، اظهار کرد: در برخی موارد سرمایه‌گذاران خارجی نیز اعتماد نمی‌کنند تا نقدینگی‌های خود را در اختیار کارگزاران کشور قرار دهند زیرا این کارگزاری‌ها در قیاس با کارگزاران بین المللی کوچک هستند.

    وی در ادامه بیان کرد: در سازمان و بورس و اوراق بهادار قوانینی در حال تصویب است تا سرمایه‌گذاران خارجی راحت‌تر بتوانند به بورس تهران ورود پیدا کنند اما اجرایی شدن این قوانین زمانبر است.

    وی با اشاره به اینکه باید قوانین به صورتی طراحی شود تا سرمایه‌گذاران خارجی برای بلندمدت وارد بازار سرمایه شوند، بیان کرد: مقررات نباید به گونه‌ای باشد تا سرمایه‌گذاران خارجی برای کوتاه‌مدت به ایران بیایند و بعد از کسب سودهای سرشار از این بازار، از آن خارج شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها