عصر خودرو

برنامه ریزی برای چشم انداز مثبت اقتصادی

راهکارهای جذب سرمایه های خارجی در بورس چیست؟

عصر بازار: ترغیب بیشتر سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار سهام نیازمند اصلاح ساختاری است به این ترتیب که باید در قوانین بازار سرمایه برای ورود این گروه بازنگری هایی انجام شود.

راهکارهای جذب سرمایه های خارجی در بورس چیست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مدیرعامل تامین سرمایه سپهر با اشاره به اینکه به دلیل سال های طولانی تحریم های ظالمانه بر علیه ایران زیر ساخت های لازم در بازار سرمایه برای ارتباط با سایر بازارهای بین المللی و همچنین ورود سرمایه گذاران وجود ندارد، گفت: قوانین بازار سرمایه در حوزه سرمایه گذاری خارجی باید به روز رسانی شود تا سرمایه گذاران خارجی در چارچوب مقررات جدید وارد بازار سرمایه شوند.

    بهروز زارع با اشاره به شکل‌گیری قوانین و مقررات در فضای تحریم، بیان کرد: قانون‌های موجود در بازار سرمایه باید با شرایط موجود به‌روز رسانی شود و تغییر یابد و همچنین بتوان موارد مورد نظر سرمایه‌گذاران خارجی را در چارچوب مقررات بورس تهران طراحی کرد.

    وی با اشاره به اینکه با رفع عملیاتی تحریم ها در بازار سرمایه ، گروه های سرمایه گذار خارجی که تا امروز برای بازدید از این بازار می آمدند خود را برای تزریق نقدینگی و خرید سهام آماده می کنند، ادامه داد: بر همین اساس باید بازار سرمایه از ثبات بیشتری برخوردار شود.

    وی با تاکید بر اینکه منظور از ثبات در بازار  سرمایه، صعود و نزول شاخص ها نیست، ادامه داد: برای ثبات باید  چشم‌انداز و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی به گونه‌ای باشد تا سرمایه گذار با نگاه بلند مدت بتواند در بازار سرمایه برنامه ریزی و سرمایه گذاری کند.

    مدیرعامل تامین سرمایه سپهر به وضعیت فعلی اشاره کرد و گفت: سیاست‌ها و برنامه‌های کلان اقتصادی دولت برای صنایع و بازارهای فعال در کشور دارای چشم‌اندازهای مبهمی است که حتی برای سرمایه‌گذاران داخلی نیز روشن و شفاف نیست. بنابراین در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری به بازار سرمایه وارد شوند.

    وی ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه را به دلیل ابهامات موجود در صنایع بالا دانست و ادامه داد: طبیعی است با توجه به ریسک بالای موجود در بازار سهام، سرمایه‌گذاران خارجی این بازار ورود پیدا نمی‌کنند یا افرادی در این بازار حضور می‌یابند که ریسک‌‌پذیری بالایی داشته باشند.

    زارع حضور سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر خارجی را به زیان بازار سرمایه دانست و گفت: این گروه از افراد با ورود به بازار سرمایه کشور نه تنها کمکی به توسعه بازار نمی‌کنند بلکه تلاطم را در آن به وجود می‌آورند.

    وی با اشاره به اینکه توانایی انجام برنامه‌ریزی‌های بلندمدت از دغدغه‌های سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، بیان کرد: حضور سرمایه‌گذاران خارجی نیازمند آن است تا بسترهای لازم از حیث چشم‌اندازهای اقتصادی فراهم شود تا به این ترتیب فضای مناسبی برای آنها فراهم شود. برای نمونه تعیین هرساله قیمت مواد خام یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بازار سرمایه با آن روبه‌رو است و سرمایه‌گذاران نمی‌توانند آینده واضحی را برای خود ترسیم کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها