عصر خودرو

باقر قربانی رئیس واحد سهام شرکت نفت پاسارگاد:

مسائل سیاسی وارد تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها شده است

عصر بازار: قربانی گفت : پتروشیمی ها با رفع شدن بحث تحریم ها شرایط بهتری خواهند داشت، اما این شرکت ها می توانند به طور معمول با افزایش فروش ضرر خود را جبران نمایند.

مسائل سیاسی وارد تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، باقر قربانی رئیس واحد سهام شرکت نفت پاسارگاد در مورد تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها عنوان کرد : پتروشیمی ها با رفع شدن بحث تحریم ها شرایط بهتری خواهند داشت، اما این شرکت ها می توانند به طور معمول با افزایش فروش ضرر خود را جبران نمایند، مشکل و چالش پیش روی پتروشیمی ها در حال حاضر در بحث صادرات آن ها است، اما نرخ خوراک در سودآوری آن ها بسیار موثر خواهد بود.
    وی در ادامه افزود : تنها چیزی که می تواند موجب نجات پتروشیمی ها شود این است که انبوه صادر کنند و از این طریق سودآوری خود را بالا ببرند و در حال حاضر چه از نگاه تکنیکی و چه از نگاه بنیادی دورنمای خوبی برای این شرکت ها نمی بینیم، اما با توجه به گران شدن نرخ دلار این شرکت ها می توانند در فروش های خارجی خود سود بیشتری به دست آورند اما در فروش داخلی سود چندانی به دست نخواهند آورد، پس به شرط اینکه مشکلات سیاسی، حمل و نقل و بین المللی ما حل شود شرکت های پتروشیمی با تمرکز خود بر روی بخش صادرات می توانند سودآور شوند.
    وی به دلایل افزایش نرخ خوراک اشاره کرد و گفت : بیشتر این افزایش نرخ خوراک به خاطر مسائل سیاسی است و معتقدند که با افزایش این نرخ می توانند از رانت و رانت خواری جلوگیری نمایند اما به نظر بنده این تفکر اشتباه است چرا که سود به دست آمده از شرکت های پتروشیمی از آن عموم مردم است، در واقع می توانیم بگوییم که زمان این افزایش نرخ خوراک الان نبود و بد مدیریت شد و می توانستند این تغییر یا افزایش نرخ خوراک را آرام آرام به جامعه تزریق کنند، توجه بفرمایید که سقوط بازار سرمایه با سقوط پتروشیمی ها آغاز شد و بعد از آن بحث حق مالکیت معادن روی کار آمد و این سونامی همچنان ادامه یافت.
    قربانی در پایان افزود : از مشکلات صادرات شرکت های پتروشیمی می توان به این موارد اشاره کرد، ما نتوانستیم بازار های خود را گسترش دهیم، در بحث بازار چین این کشور در پرداخت مبالغ خود تاخیر انداخت و از کشور ما تخفیفات زیادی گرفتند، همچنین افزایش نرخ دلار در چند سال اخیر نیز موجب ضرر و زیان بسیاری از شرکت ها شد و موجب سقوط پتروشیمی ها و نفت شد و متذکر می شوم در این فضا تنها عامل نجات دهنده این شرکت ها کاهش ارزش پول ملی ما نسبت به دلار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها