عصر خودرو

تحلیلگران بانک ای ان زد استرالیا پیش بینی کردند؛

چشم انداز طلایی فلزات گرانبها

عصر بازار- تحلیلگران بانک ای ان زد استرالیا بر این باورند که طی سال های آینده چشم انداز درخشان و طلایی برای فلزات گرانبها وجود خواهد داشت.

چشم انداز طلایی فلزات گرانبها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، تحلیلگران اقتصادی ای ان زد معتقدند که قیمت جهانی طلا طی سال های آینده تحت تاثیر عوامل مهم و تاثیرگذاری با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد و سرمایه گذاران باید بخش مهمی از سرمایه و دارایی خود را به طلا تبدیل کنند.

    بر اساس این گزارش بانک ای ان زد پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1300 دلار خواهد رسید. این در شرایطی است که قیمت جهانی طلا در 18 ماه گذشته بیشتر زیر 1300 دلار در هر اونس بوده است. قیمت طلا حتی در یک نقطه در سال گذشته به سوی 1100 دلار سقوط کرد و در شرایط کنونی به حدود 1250 دلار رسیده است.

    برخی تحلیلگران اقتصادی ای ان زد بانک بر این باورند که قیمت طلا تا 2025 میلادی به بیش از 2000 دلار خواهد رسید. به نظر می رسد افزایش تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری و رشد خرید از سوی بانک های مرکزی جهان تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا طی سال های آینده خواهد داشت.

    دانیل هاینس تحلیلگر ارشد ای ان زد بانک در این باره گفت: در کوتاه مدت نگرانی های مربوط به اوضاع سیاسی و افزایش ریسک های ژئوپلیتیک می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته باشد. گرچه گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند مانع بزرگی برای این روند صعودی باشد.

    وی افزود: در بلندمدت نیز ثروتمندتر شدن آسیایی ها می تواند موجب افزایش تقاضای فیزیکی برای طلا شود. تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی هنوز معادل نیمی از تقاضا در کشورهای توسعه یافته است و طی دهه های آینده پتانسیل زیادی برای افزایش تقاضای آسیا وجود دارد. از سوی دیگر افزایش خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان به خصوص کشورهای نوظهور می تواند عامل مهمی برای رشد قیمت طلا باشد.

    بانک های مرکزی جهان هم اکنون حدود 32 هزار تن ذخایر طلا در اختیار دارند. پیتر اوت تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز گفت: طلا می تواند طی سال های آینده به سطح قیمتی 2000 دلاری دست یابد ولی در ابتدا باید سطوح مقاومتی 1300 و 1500 و 1800 دلاری را بشکند.

    به نظر می رسد وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور تاثیر مهمی بر قیمت طلا خواهد داشت.

    برچسب ها