عصر خودرو

طلا هفته‌به‌هفته گران‌تر

اونس در پله ۱۱۷۷ دلاری ایستاد

عصر بازار: با اینکه طلا در روز جمعه به دلیل تقویت دلار با افت قیمت مواجه شد، اما در پی تشدید گمانه زنی‌ها در مورد تعویق افزایش نرخ بهره تا سال آینده میلادی، به کمک رشد قیمتی اوایل هفته، این فلز زرد نسبت به هفته گذشته با افزایش قیمت مواجه بود.

اونس در پله ۱۱۷۷ دلاری ایستاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، معامله گران بازار طلا اعلام کردند که خرید ضعیف در بازار فیزیکی شمش باعث فشار مضاعف روی فلز زرد شده است.

    کارلوس سانچز مدیر کالا و دارایی گروه CPM در نیویورک گفت: «من واقعا پیشرفت چندانی برای طلا در هفته‌های پیشرو مشاهده نمی‌کنم، این بدین معناست که هیچ نشست یا صورتجلسه‌ای از  فدرال رزرو که باعث تکان دادن دلار شود، وجود ندارد.»

    وی افزود:‌ «ما به محدوده معاملاتی با سقف قیمتی 1190 دلار باز خواهیم گشت.»

    در پایان هفته، هر اونس طلا با 2 درصد افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته یکهزار و 177 دلار و 70 سنت معامله شد. در حالی که فلز زرد در جلسات ابتدایی هفته افزایش قیمت چشمگیری داشته و به یکهزار و 191 دلار هم رسیده بود.

    دلار نیز برای دومین روز متوالی بعد از افت ارزش هفت هفته در برابر سبد پولی دیگر کشورها، تقویت شد. طلا در نزدیکی متوسط قیمت 200 روزه خود حرکت کرد؛ سطحی که برای اولین بار در هفته گذشته شکسته شد.

    افراد بسیاری بر این عقیده‌اند که فدرال رزرو نرخ بهره را در سال آینده افزایش خواهد داد؛ از سوی دیگر گمانه زنی‌هایی وجود دارد که این افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر اتفاق خواهد افتاد.

    دانیل بریسمن،‌ تحلیلگر کامرز بانک اعلام کرد: «بازار همچنان با عدم اطمینان زیادی در مورد زمان افزایش نرخ بهره مواجه است. ‌تا زمانی که اولین افزایش نرخ بهره صورت نگیرد یا دست‌کم اعلام نشود، طلا تحت فشار خواهد بود.»
    سهام بزرگترین صندوق معاملات طلا (تراست گلد) در روز پنج‌شنبه افزایش یافت و به بیشترین مقدار خود از اواسط جولای ‌رسید.

    روبین بار تحلیلگر سوسیته جنرال اعلام کرد: «در اواخر هفته و با انتشار آمار نسبتا بهتر اقتصادی آمریکا، دلار تقویت شد که به نظر می رسد این امر موجب ترس خریداران طلا شده است. ولی اگر طلا بتواند جایگاه خود را در حوالی قیمت کنونی مستحکم کند، یک روند خوب خواهد داشت.»

    در بازار دیگر فلزات گرانبها،‌ هر اونس نقره با 0.3 درصد افزایش قیمت نسبت به هفته گذشته 16 دلار و 3 سنت معامله شد. قیمت هر اونس پلاتین با 1.5 درصد رشد به یک هزار و17 دلار رسید در حالی‌که پالادیوم با افت یک درصدی قیمت 694 دلار و 75 سنت به ازای هر اونس معامله شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها