عصر خودرو

ارمنستان افزایش واردات گاز از ایران را خواستار شد

عصر بازار- مدیرعامل نیروگاه حرارتی ایروان پایتخت ارمنستان با اشاره به برنامه این مجتمع برای افزایش تولید برق و صادرات آن به جمهوری اسلامی، بیشتر شدن واردات گاز از ایران را خواستارشد.

ارمنستان افزایش واردات گاز از ایران را خواستار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در چارچوب برنامه های دو کشور با هدف افزایش همکاری ها در حوزه های گازی، نشست هیات ایرانی با حضور علی امیرانی سرپرست شرکت ملی صادرات گاز و بهزاد بابازاده مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران و هیات ارمنستانی به سرپرستی ساسان خاچاطوریان مدیرعامل نیروگاه حرارتی ایروان برگزار شد.
    خاچاطوریان در این دیدار ضمن اشاره به تاثیر مثبت همکاری های دو کشور در زمینه مبادله گاز و برق بر گسترش روابط دو جانبه، تاکید کرد: این بخش از مناسبات در اولویت کاری ما قرار دارد و ارمنستان خواهان توسعه و ارتقای آن است.
    مدیرعامل نیروگاه حرارتی ایروان همچنین آمادگی ارمنستان را برای افزایش صادرات برق به ایران در تابستان اعلام کرده و همچنین خواستار دریافت گاز بیشتر در ماههای سرد سال و فصل زمستان شد.
    امیرانی سرپرست شرکت ملی صادرات گاز نیز در این دیدار گفت: توسعه همکاری ها در حوزه انرژی با ارمنستان در دستور کار ایران قرار دارد.
    وی همچنین با تاکید بر اینکه همکاری با نیروگاه حرارتی ایروان مانند پیش برای طرف ایرانی اهمیت دارد، بیان کرد: امیدواریم با امضای قرارداد جدید در آینده نزدیک بتوانیم همکاری های چندجانبه ای را با ارمنستان شروع کنیم.
    طرفین در این دیدار همچنین ابراز امیدواری کردند با احداث و عملیاتی شدن خط سوم انتقال برق بین دو کشور، زمینه تهاتر با گاز تا چندین برابر افزایش یابد.
    در این مذاکرات همچنین توافق شد، نشست بعدی همکاری های دو کشور در حوزه انرژی برای بررسی های کارشناسی و امضای توافق نامه های مرتبط به میزبانی تهران برگزار شود.
    بر پایه توافق دو جانبه، خط سوم برق رسانی که توسط شرکت صانیر در حال اجرا است، پس از پایان در سال آینده و آغاز بهره برداری، توان انتقال برق با ایران را بین 350 تا 1000 مگاوات افزایش خواهد داد و همچنین تأمین برق در جنوب و مرکز ارمنستان را موثرتر خواهد کرد.
    این طرح به ارزش 107 میلیون دلار بخشی از پروژه مسیر چهار جانبه انرژی ایران، ارمنستان، روسیه و گرجستان است.
    ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران است.

    برچسب ها