عصر خودرو

افزایش دو برابری قیمت غذا در قطر و بحران شغلی برای مهاجران

عصر بازار- اکانومیک تایمز اعلام کرد با تنش‌های اخیر بین قطر و کشورهای عربی قیمت مواد غذایی در این کشور دو برابر شده و وضعیت شغلی دو میلیون کارگر مهاجر در این کشور بحرانی شده است.

افزایش دو برابری قیمت غذا در قطر و بحران شغلی برای مهاجران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، پس از ایجاد تنش‌های سیاسی بین قطر و کشورهای عربی وضعیت شغل و کارگری در این کشور نیز بحرانی شده و قیمت مواد  غذایی افزایش دو برابری داشته است. تنش بین قطر و کشورهای عربی پس از آن صورت گرفت که آنها متهم کردند دوحه به حمایت از تروریسم‌ها می‌پردازد.

    4 کشور عربستان، بحرین، امارت و مصر راه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود را به این کشور مسدود کردند و باعث شد این کشور ثروتمند اما با اقتصاد کاملاً وابسته به نفت در تأمین مواد غذایی خودش با مشکلاتی مواجه شود و 2 میلیون کارگر غیربومی در این کشور نیز با شرایط بحرانی مواجه شوند.

    یک کارگر هندی تکنسین برق که 7 ماه است در قطر کارگری می‌کند اکنون نگران از دست دادن شغلش است. این وضعیت برای بسیاری از کارگران مهاجر که در قطر هستند وجود دارد. او نه تنها نگران شغلش است بلکه نگران آینده اقامت در این کشور و افزایش بیش از اندازه قیمت مواد غذایی است.

    وی می‌گوید اگر این شرایط ادامه پیدا کند مشکلات زیادی برای افراد مهاجری مانند ما اتفاق خواهد افتاد. قیمت مواد غذایی به شدت افزایش خواهد یافت و هیچ شغلی هم وجود نخواهد داشت. این مسأله به تنش‌های سیاسی و دیپلماتیک قطر با کشورهای خلیج‌فارس برمی‌گردد.

    آجیتا ماهانه هزار ریال( معادل 275) دلار درآمد دارد که ماهانه 600 ریال آن را به خانواده‌اش می‌فرستد. او نگران است که دیگر نخواهد توانست این پول را با وضعیتی که به وجود ‌آمده به خانواده‌اش ارسال کند.  در برخی از سوپرمارکت‌ها قیمت برنج، گوجه‌فرنگی، پیاز دو برابر شده است.

    وی می‌گوید تلاش می‌کنیم تا با وضعیت دشوار پیش آمده به نوعی کنار بیاییم و هزینه مواد غذایی خود را کاهش دهیم.

    برچسب ها