عصر خودرو

آرامش پیش از طوفان در بازار پلیمرها؟

عصر بازار: بازار پلیمرها در پایان هفته گذشته به ثباتی شکننده دست یافته و البته منتظر اعلام قیمت های پایه جدید است که جهت گیری اصلی آن را تعیین کند.

آرامش پیش از طوفان در بازار پلیمرها؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در هفته گذشته حجم معامله پلیمرها برابر با 40 هزار و 349 تن بوده که به نسبت هفته پیش از آن از کاهش 2598 تنی حکایت دارد. این کاهش محدود در شرایطی ثبت می شود که به نسبت افت حجم عرضه ها چندان هم مهم تلقی نشده بلکه نشان دهنده افزایش فعالیت در رینگ پتروشیمی بورس کالاست.

    خودنمایی واسطه ها ، مدیریت بازار داخلی ، تثبیت نسبی قیمت ها و البته شائبه عرضه مستقیم به بازار مواردی است که در زیر پوست بازار پلیمرها در جریان است.

    از سوی دیگر حجم عرضه ها در بورس کالا مدتی است که کاهش یافته ولی دلایل قدرتمندی از کاهش حجم تولید در صنایع بزرگ پتروشیمی گزارش نشده که این وضعیت همراه با رقابت بین خریداران در بورس کالا می تواند زمینه نارضایتی خریداران را باعث شود.

    با توجه به عدم فروکش کردن برخی شنیده ها و شایعات از خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا ممکن است این رفتار نیز یک تاکتیک باشد ولی این تنها یک احتمال است.

     

    حجم معامله هفتگی پلیمرها در بورس کالای ایران - تن

    زمان

    18 تا 23 مهر

    11 تا 16 مهر

    4 تا 9 مهر

    28 شهریور تا 2 مهر

    21 تا 26 شهریور

    حجم معامله

    40349

    42947

    48435

    47123

    56944

    تغییر حجم معامله

    -2598

    -5488

    1312

    -9821

    17299

     


    در بازار داخلی شرایط به آرامی به سمت آرامش پیش می رود زیرا جهش قیمت ها در اواسط هفته با ثبت چندین رقابت در رینگ محصولات پتروشیمی بورس کالا ، در حال متعادل شدن است که می تواند افزایش عرضه ها را نوید دهد.

    با توجه به افزایش فعالیت واسطه ها در بازار پس از برداشته شدن سقف ماهیانه خرید بهین یاب، شاهد مدیریت بازار هستیم که با توجه به بالابودن نسبی حجم تقاضا و رشد تولید در صنایع پایین دستی این قبیل مدیریت ها می تواند به افزایش قیمت منجر شود.

    از سوی دیگر بازار منتظر اعلام قیمت های پایه در روز دوشنبه است که می تواند تأثیر بسیاری بر بازار داشته باشد اما با توجه به تجربه قیمت های پایه پیشین ، بازار گمانه زنی خاصی را در خصوص قیمت ها نداشته و مشخص نیست چه سرنوشتی را شاهد باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها