عصر خودرو

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا منطقی نیست

عصر بازار: عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بورس کالای ایران شرکتی سهام عام است اما این بورس، وظایف عمومی و ملی را بر عهده دارد که یکی از اصلی ترین آنها، افزایش شفافیت در دادوستد ها و فعالیت های اقتصادی است.

خروج معاملات پتروشیمی از بورس کالا منطقی نیست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، دکتر حسن امیری با بیان اینکه برای رسیدن به اقتصادی پویا و آزاد باید شفافیت در اقتصاد را به حداکثر برسانیم افزود: در خصوص معاملات مواد پتروشیمی در بورس کالای ایران مواردی مطرح شده است؛ اما نکته اینجاست که اگر معاملات بورس کالا دارای ایراداتی است – که آن هم جای بررسی دارد – باید درصدد رفع آن برآمد و مطرح شدن خروج معاملات پتروشیمی از این بازار منطقی به نظر نمی رسد.

    معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس تصریح کرد: به نظر می رسد برخی موضوعات به صورت کامل و درست به وزیر صنعت، معدن و تجارت منتقل نشده است؛ در اینجا لزوم برگزاری نشست های مشترک میان وزارت صنعت به عنوان نهادی حاکمیتی و بورس کالای ایران به عنوان نهادی عمومی احساس می شود تا بررسی شود آیا ایرادات مطرح شده به معاملات بورس وارد هست یا خیر، در این بین اگر براساس جمع بندی ها مشکلاتی در روند معاملات بورس کالا وجود داشت باید با همفکری برای رفع آنها تلاش شود.

    عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی کامل خود برای ورود به این موضوع را اعلام می کند به طوریکه با هماهنگی بورس کالا، اگر نیازی به تغییر فرآیند عملیات معاملات یا حتی اصلاح آیین نامه ای وجود داشته باشد، آن تغییرات برای بهبود معاملات پتروشیمی و کمک به رشد تولید کشور اتخاذ خواهد شد.

    دکتر امیری اظهار داشت: وظیفه ما ارکان بازار سرمایه و شما رسانه هاست که با اطلاع رسانی درست از فعالیت های اقتصادی به خصوص در بازار سرمایه، موجبات اتخاذ تصمیمات درست از سوی مسوولان عالی رتبه کشور را فراهم کنیم.

    معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس در پایان پیشنهاد داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با وجود همه مشغله هایشان اگر برای این موضوع مهم وقت بگذارند و در جلساتی با حضور مسوولان بازار سرمایه و بورس کالا به طور دقیق فرآیند های معاملاتی بورس را رصد کنند، برخی دیدگاه ها اصلاح خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها