عصر خودرو

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی:

دستاوردهای بورس کالا در صنعت پتروشیمی را نادیده نگیریم

عصر بازار: عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفت: نباید دستاوردهای بورس کالا که کمک شایانی به شفافیت در حوزه پتروشیمی کرده را نادیده بگیریم و باید از طریق ابزارهای این بورس برای توسعه و رونق معاملات اعتباری در صنعت پتروشیمی استفاده کنیم.

دستاوردهای بورس کالا در صنعت پتروشیمی را نادیده نگیریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، حسن خسروجردی با بیان این مطلب گفت: بورس کالا نقاط مثبت زیادی دارد و شفافیت فعالیت ها و کشف قیمت مواد پتروشیمی در رقابت خریداران و فروشندگان از اصلی ترین مزیت های این بازار است و به جرات می توان گفت این بورس روند پنهان قیمت گذاری مواد پتروشیمی که در گذشته صورت می گرفت را حذف کرده است، به طوری که همه بازیگران بازار پتروشیمی شرایط مساوی را در بورس کالا تجربه می کنند.

    عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی کشور در ادامه با اشاره به اینکه بعید به نظر می رسد افراد باسابقه در صنعت پتروشیمی با سازو کار معاملاتی بورس کالا مشکل داشته باشند، خاطر نشان کرد: در روند دادوستد محصولات، مشکلات و یا شاید سخت گیری هایی وجود دارد که ما فعالان صنعت پتروشیمی باید با تعامل درصدد رفع این موانع اقدام کنیم و بورس نیز مطمئنا از اقداماتی در جهت بهبود معاملات استقبال خواهد کرد.
    به گفته وی برای رهایی از رکود و بهبود شرایط نقدینگی در بازار باید فروش اعتباری مواد اولیه پتروشیمی را تقویت کرد و اگر بورس کالا بتواند با حمایت مجتمع های پتروشیمی، فروش اعتباری مواد پتروشیمی را بین فعالان بازار پتروشی جا بیاندازد و به درستی اجرا کند، بیشتر مشکلات فعلی مصرف کنندگان مواد اولیه و فروشندگان حل خواهد شد.
    عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی کشور افزود: البته ما نباید فقط از بورس کالای ایران توقع داشته باشیم که با ایجاد بسترهای لازم به فروش اعتباری محصولات برای واحدهای تولیدی رونق دهد، بلکه این کار یک زنجیره به هم متصل است و بر سر راه موانع زیادی وجود دارد.
    وی اضافه کرد: به این ترتیب حمایت دولت و مسوولان حوزه پتروشیمی از مکانیسم های بورس کالا برای اجرا و توسعه طرح هایی همچون فروش اعتباری مواد اولیه به مصرف کنندگان لازم است که این موضوع می تواند مشکل کمبود نقدینگی و رکود صنایع را به کلی محو کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها