عصر خودرو

صدراعظم آلمان؛

تحریم علیه روسیه به منافع شرکت های اروپایی لطمه می زند

عصر بازار- صدراعظم آلمان گفت: تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه می تواند به منافع و اقتصاد اروپا آسیب وارد کند.

تحریم علیه روسیه به منافع شرکت های اروپایی لطمه می زند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، به نقل از «دویچه وله»، «آنگلا مرکل»  گفت: طرح جدید پیشنهاد شده آمریکایی ها مبنی بر اعمال تحریم علیه روسیه می تواند به شرکت های اروپایی آسیب وارد کند و این موضوع نگران کننده خواهد بود. 

    وی تصریح کرد: برنامه آمریکایی ها عجیب و غریب است و طرح پیشنهادی سنای ایالات متحده برای اعمال تحریم علیه روسیه به دلیل دخالت روس ها در انتخابات 2016 آمریکا می تواند پیامد اقتصادی ناگواری را برای اتحادیه اروپا به همراه داشته باشد.

    چند روز پیش مجلس سنای آمریکا، تحریم های جدیدی را علیه روسیه تصویب کرد که شامل تحریم بر روی برخی از پروژهای انرژی روسیه است که در این پروژها شماری از شرکای اروپایی حضور دارند و ناگزیر درگیر این تحریم ها خواهند شد.

    سخنگوی «مرکل» گفت: عجیب است که تحریم ها با هدف تنبیه کردن روسیه وضع شده اند؛ در حالیکه می توانند منجر به جریمه علیه شرکت های اروپایی شوند و این موضوع نباید اتفاق بیافتد. 

    وی خاطر نشان کرد: بطور کلی با تحریم هایی که تاثیرات فرامنطقه ای دارند و بر روی کشورهای ثالث اثر می گذارند مخالف هستیم.

    پیش نویس لایحه تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه در حوزه اقتصادی از قبیل معدن، فلزات، کشتیرانی و راه آهن مورد تصویب سنای آمریکا قرار گرفته است و برای تبدیل شدن به قانون باید به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا و بعد از آن  به امضاء «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور برسد.

    برچسب ها