عصر خودرو

بانک جهانی اعلام کرد؛

رشد اقتصادی کشورهای عربی به ۲.۹ درصد می‌رسد

عصر بازار- بانک جهانی رشد دولت های عربی خلیج فارس را تا ۲۰۱۹ ، ۲.۹ درصد پیش بینی کرد.

رشد اقتصادی کشورهای عربی به ۲.۹ درصد می‌رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، بانک جهانی در گزارشی در عصر جمعه اعلام کرد؛ رشد اقتصادی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به تدریج تقویت شده و تا سال 2019 به 2.6 درصد میرسد.

    در این گزارش آمده است: «پیش‌بینی می‌شود با کم شدن شدت سیاست های ریاضت اقتصادی و بهتر شدن روابط مشتری و سرمایه گذار و افزایش مصرف، رشد این منطقه به طور تجمعی بهبود یابد و تا سال 2019 به 2.6 درصد برسد که هنوز رشد متوسطی به حساب می‌آید.

    بانک جهانی بخشی از این بهبود اقتصادی را مرتبط با افزایش قیمت نفت، و همچنین توافق اوپک و همپیمانانش برای کاهش تولیدات نفتی دانست.

    اوپک در 25 می به توافقی با گروه کشورهای نفتی به رهبری روسیه دست یافت تا به مدت 6 ماه تولید نفت خود را کاهش دهند.

    نادر محمد نماینده کشورها در شورای همکاری خلیج فارس می‌گوید: شاخه‌های سبز بهبود وضعیت اقتصادی درحال جوانه زدن است که این با افزایش قیمتهای جهانی انرژی در طول سال گذشته تقویت شد. این شرایط برای

    سرمایه‌گذاری‌های عمومی در سراسر منطقه بسیار مفید است و برای دولتها فضایی ایجاد می‌کند که با آسودگی به حل کردن چالشهای بلند مدت خود بپردازند.

    در گزارش بانک جهانی آمده است: هرگونه آشفتگی در بازارهای مالی جهانی می‌تواند بر هزینه سرمایه‌گذاری در منطقه‌ای که کشورهای آن نیازهای مالی زیادی دارند تاثیر بگذارد.

    پیش‌بینی می‌شود رشد تجمعی کشورهای عضو خلیج‌فارس امسال تنها 1.3 درصد باشد که این کمترین رشد این منطقه از سال 2009 تا کنون است.

    برچسب ها