عصر خودرو

طلای جهانی در بالاترین قیمت سه ماه گذشته ایستاد

عصر بازار: طلای جهانی با احتمال پایین ماندن نرخهای بهره آمریکا که جذابیت این فلز زرد به عنوان ذخیره سرمایه را احیا کرد، در بالاترین قیمت سه ماه گذشته ایستاد.

طلای جهانی در بالاترین قیمت سه ماه گذشته ایستاد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 1179 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه به 1191 دلار صعود کرده بود که بالاترین قمیت از 22 ژوئن بود و کاهش قیمت طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون را پاک کرد.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با 0.8 درصد کاهش، 1177 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز گذشته 7.70 دلار یا 0.7 درصد افزایش یافته و به 1187 دلار رسیده بود و در حال حاضر قیمت طلا از ابتدای سال تاکنون 0.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    قیمت طلا با وجود کاهش اندک در روز جاری، به سوی دو درصد رشد قیمت هفتگی پیش می‌رود زیرا بازارها بر این باورند که آمار اقتصادی نامطلوب دیگر آمریکا، احتمال به تاخیر افتادن افزایش نرخهای بهره را تقویت می‌کند.

    سرمایه گذاران طلا که با انتظار برای افزایش نرخهای بهره آمریکا در سال 2015، بیشتر سال از این فلز ارزشمند روی برگردانده بودند اکنون دوباره به بازار برگشته اند. ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتیبانی طلا به سوی چهارمین رشد هفتگی در پنج هفته گذشته پیش می‌رود. میزان ذخایر این صندوقها روز پنج شنبه برای پنجمین روز صعود کرد و به 1542 تن رسید که بالاترین میزان از 24 ژوییه بود.

    تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ در مورد جهت حرکت طلا تا پایان سال اختلاف نظر دارند. قیمت این فلز ارزشمند در دو سال گذشته به دلیل احیای اقتصاد آمریکا که زمینه تعدیل سیاستهای محرک مالی این کشور را فراهم کرد و قوی شدن ارزش دلار، 29 درصد سقوط کرد. از میان 41 تحلیلگری که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کردند، 21 نفر انتظار دارد طلا سال 2015 را با کاهش قیمت به پایان برساند در حالیکه سایرین انتظار دارند قیمت طلا بهبود پیدا کند.

    با اینهمه هنوز جای زیادی برای بحث درباره تصمیمی که سیاستگذاران پولی آمریکا خواهند گرفت وجود دارد. ویلیام سی دادلی، رییس بانک فدرال نیویورک روز پنج شنبه اظهار کرد بانک مرکزی باید نرخهای بهره را امسال افزایش دهد زیرا روند رشد اقتصاد ادامه دارد. اظهارات وی منعکس کننده نظر مشابه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا است که ماه گذشته اظهار کرد انتظار دارد نرخهای بهره تا پایان امسال افزایش پیدا کند.

    نرخهای بهره بالاتر جذابیت سرمایه گذاری طلا را که برخلاف اوراق قرضه و سهام، دارایی بدون بازده است کمتر کرده و در مقابل از دلار پشتیبانی می‌کند.

    قیمت طلا از 17 سپتامبر که بانک مرکزی آمریکا با اشاره به ریسکهای بین المللی که ممکن است به رشد اقتصاد داخلی لطمه بزند و همچنین پایین ماندن تورم، اعلام کرد تصمیم گرفته است نرخهای بهره را بدون تغییر نگه دارد، روند صعودی در پیش گرفت.

    شاخص دلار بلومبرگ ماه جاری هر هفته کاهش داشته است و روز پنج شنبه هم به کمترین سطح از ماه ژوئن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد کاهش یافت و به 16.0593 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 0.5 درصد کاهش، به 701 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.2 درصد کاهش، به 1001 دلار رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها