عصر خودرو

رشد ضعیف اقتصاد آمریکا پیش بینی اقتصاددانان را غلط از آب درآورد

عصر بازار- در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال برخی «آمار و ارقام خیلی خوب» از رشد اقتصادی آمریکا در کوتاه مدت است، اما آمارهای اقتصادی ای که اخیرا منتشر شده، در حد پیش بینی اقتصاددانان نیست.

رشد ضعیف اقتصاد آمریکا پیش بینی اقتصاددانان را غلط از آب درآورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال برخی «آمار و ارقام خیلی خوب» از رشد اقتصادی آمریکا در کوتاه مدت است، اما آمارهای اقتصادی ای که اخیرا منتشر شده، در حد پیش بینی اقتصاددانان نیست.

    شاخص غافلگیری اقتصادی آمریکا از نگاه بلومبرگ، که به ارزیابی این مسئله می پردازد که آیا آمارهای اقتصادی آمریکا مطابق با انتظارات اقتصاددانان بوده است یا نه، این هفته برای اولین بار در سال جاری میلادی به زیر صفر رسید که پایین ترین رقم از زمان انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری آمریکاست.

    از زمان انتخابات، شرکت های تجاری و مصرف کنندگان ابراز اطمینان کرده اند که دولت جدید آمریکا با مقررات زدایی، کاهش مالیات ها و افزایش هزینه های زیرساختی موجب تقویت اقتصاد آمریکا شود. اما با وجود اینکه اقداماتی در زمینه مقررات زدایی صورت گرفته، کنگره هنوز برنامه های اصلی در زمینه کاهش مالیات ها یا افزایش هزینه ها در بخش فرودگاه ها و بزرگراه ها را به تصویب نرسانده است.

    مارک ویتنر، اقتصاددان ارشد موسسه ولز فارگو سکیوریتیز در کارولینای شمالی گفت: «شاخص های غافلگیری اقتصادی این سرنخ را به شما می دهد که آیا رشد اقتصادی کشور در حال شتاب گرفتن است یا شتاب آن در حال کاسته شدن است... مردم انتظار داشتن در مدتی کوتاه وضعیت اقتصادی رشد خیلی بالایی داشته باشد.»

    در میان آمارهایی که در ماه جاری میلادی در آمریکا منتشر شده، آمارهای مربوط به اشتغال، فروش خودرو، سفارش کالاهای بادوام، قیمت مصرف کننده و خرده فروشی همگی پایین تر از ارقام مورد انتظار اقتصاددانان بوده است.

    ترامپ هفته گذشته گفت که در آینده نزدیک آمار و ارقام بسیار خوبی از اقتصاد آمریکا به ویژه در زمینه تولید ناخالص داخلی منتشر خواهد شد، اما شاخص های غافلگیری اقتصادی سیتی گروپ آمریکا از نقاط مختلف جهان نشان می دهد که آمارهای اقتصادی منتشر شده در آمریکا نسبت به پیش بینی های قبلی صورت گرفته، ناامید کننده تر از همه دیگر نقاط جهان بوده است.

    برچسب ها