عصر خودرو

احتمال افزایش صادرات ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت در سال آینده

ارزیابی نرخ نفت پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده

عصر بازار: به گفته عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی نرخ نفت در سال آینده بین ۵۰ تا ۶۰ دلار است و درآمد نفتی ایران به اندازه ۵۰۰ هزار بشکه افزایش پیدا می‌کند.

ارزیابی نرخ نفت پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، حمیدحسینی، نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در خصوص نرخ نفت در بودجه سال آینده گفت: پیش‌بینی می‌شود نرخ هر بشکه نفت در بودجه سال آینده بین 60 تا 50 دلار باشد.

    عضو اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: اگر تورم جهانی افزایش پیدا کند، امکان بالا رفتن نرخ نفت نیز وجود دارد، اما با توجه به این که اکثر کشورهای دنیا در رکود به سر می‌برند، امکان افزایش تورم بسیار اندک است.

    حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به این ارقام، احتمال افزایش صادرات 500 هزار بشکه نفت در سال آینده وجود دارد که این افزایش درآمدهای نفتی می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی دولت را حل کند.

    وی همچنین درباره نرخ ارز در سال آینده اظهار کرد: اگر دولت سیاست تک نرخی کردن ارز را به طور جدی دنبال کند، احتمال رسیدن قیمت ارز به 3500 تومان در سال آینده وجود دارد که البته این نرخ، نرخ تعادلی بازار است و به تثبیت موقعیت فعالان اقتصادی کمک می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها