عصر خودرو

قیمت نفت برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافت

عصر بازار- در معاملات روز جمعه قیمت نفت اندکی افزایش یافت، اما این افزایش ناچیز بود و قیمت نفت چهارمین کاهش هفتگی متوالی را پشت سر گذاشت.

قیمت نفت برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، در حالی که برخی از تولید کنندگان میزان صادرات خود را کاهش داده اند و روند افزوده شدن سکوهای حفاری نفتی در آمریکا کند شده است، قیمت نفت اندکی افزایش یافت، اما این افزایش ناچیز بود و قیمت نفت چهارمین کاهش هفتگی متوالی را به دلیل تداوم نگرانی ها از مازاد عرضه جهانی پشت سر گذاشت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز بازار لندن با 45 سنت افزایش به 47 دلار و 37 سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 28 سنت افزایش به 44 دلار و 74 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در این هفته 1.6 درصد کاهش یافت.

    روز پنجشنبه، قیمت نفت به پایین ترین رقم های 6 ماه گذشته رسید. قیمت نفت هم اکنون نسبت به اواخر ماه می یعنی زمانی که اوپک و متحدانش توافق کاهش تولید برای کاستن روزانه 1.8 میلیون بشکه از تولید خود را تا 9 ماه دیگر تمدید کردند، بیش از 12 درصد کاهش نشان می دهد.

    راب هاوورث، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در موسسه «یو اس بانک ولث منجمنت» گفت، حتی ناظرانی که معتقد به افزایشی بودن چشم انداز بازار هستند می گویند قیمت ها احتمالا برای مدت طولانی تری پایین باقی خواهد ماند.

    قزاقستان که سال گذشته توافق کرده بود عرضه نفت خود را در قالب توافق کاهش تولید کاهش دهد اعلام کرده که پس از تولید بیش از سقف مجاز در سه ماه متمادی، تولید نفت خود را در ماه های ژوئن و جولای کاهش خواهد داد.

    افزایش تولید نفت آمریکا کاهش تولید های ناشی از توافق اوپک و متحدانش را تضعیف کرده و تولید نفت این کشور نسبت به سال گذشته بیش از 10 درصد رشد داشته است. آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا این هفته نشان داد که میزان ذخایر بنزین آمریکا هم افزایش داشته و میزان تقاضا چندان مطلوب نیست.

    برچسب ها