عصر خودرو

پایان هزینه رومینگ مخابرات در اتحادیه اروپا

عصر بازار- هزینه رومینگ مخابراتی در اتحادیه اروپا از امروز پایان یافت و شهروندان با مسافرت به هر یک از کشورهای عضو اتحادیه با هزینه کشور خودشان از خدمات تلفن و اینترنت استفاده می کنند.

پایان هزینه رومینگ مخابرات در اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، در بیانیه مشترک 'ژان کلود یونکر' رییس کمیسیون اروپا ، 'آنتونیو تایانی' رییس پارلمان اروپا و 'جوزف موسکات' نخست وزیر مالت به نمایندگی از ریاست مالتی شورای اتحادیه اروپا آمده است: فلسفه وجودی اتحادیه اروپا نزدیک کردن مردم و آسان تر کردن زندگی بوده است و از این رو پایان هزینه رومینگ یک موفقیت حقیقی اروپایی است.

    در این بیانیه آمده است: از امروز 15 ژوئن 2017 شهروندانی که درون اتحادیه اروپا مسافرت می کنند قادر خواهند بود با همان هزینه های کشور خودشان از خدمات تماس ، ارسال متن و اتصال اینترنتی با گوشی های همراه خود بهره مند شوند.

    این بیانیه می افزاید: از میان برداشتن هزینه های رومینگ یکی از بزرگترین و ملموس ترین موفقیت های اتحادیه اروپا است.

    در بیانیه مشترک این نهادهای اروپایی آمده است: اتحادیه اروپا همزمان توازن درستی بین پایان هزینه های رومینگ و ضرورت رقابتی و جذاب بودن بسته های موبایلی در کشورها یافته است . شرکت های اپراتور 2 سال زمان داشته اند تا خود را پایان هزینه های رومینگ آماده کنند.

    در بیانیه تاکید شده است که پایان هزینه های رومینگ یکی از موارد اساسی بازار مشترک دیجیتال اتحادیه اروپا است و گام دیگری به سمت ایجاد یک جامعه دیجیتال متحد و پایدار به شمار می رود.

    برچسب ها