عصر خودرو

پیش‌بینی رشد ۴ درصدی قیمت خودرو در سال ۹۶

عصر بازار- کارشناس صنعت خودرو گفت: با توجه به سیاست دولت در محدودیت واردات و رشد هزینه های تولید پیش بینی می شود قیمت خودرو در سال جاری ۳ تا ۴ درصد افزایش یابد.

پیش‌بینی رشد ۴ درصدی قیمت خودرو در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، میثم رضایی کارشناس صنعت خودرو در برنامه تیتر امشب در خصوص وضعیت صنعت خودرو اظهار داشت: در برنامه های کلان اقتصادی بر واگذاری بخش دولتی به شرکت های خصوصی تاکید شده است و این امر انگیزه لازم برای ایجاد بازار رقابتی ایجاد می کند.

    وی ادامه داد: تا زمانی که بستر رقابت در بازار خودرو مساعد نباشد رشد کیفی چندان مناسبی در محصولات تولیدی نخواهیم داشت.

    رضایی تصریح کرد: با وجود اینکه چند سال پیش مقرر شده بود تعرفه واردات خودرو سالیانه کاهش یابد تا خودروسازان کیفیت محصولات خود را به سطح منطقه برسانند اما تا کنون این امر محقق نشده است.

    این کارشناس خودرو ادامه داد:در شرایط کنونی قیمت خودروهای وارداتی با محصولات داخلی در یک سطح نیست و این امر ایجاد رقابت نمی کند.

    رضایی تصریح کرد: به گفته مسئولان قرار بود خودروهای با کیفیت خارجی به شرط داخلی سازی وارد کشور شود اما با گذشت چند سال این امر محقق نشده است و مسئولان هنوز در حال امکان سنجی هستند.

    وی تاکید کرد: نباید به بازگشت مجدد شرکت های اروپایی به صنعت خودرو اکتفا کرد چرا که ما شاهد بدعهدی آنها بوده ایم و توان تولید داخلی می بایست ارتقا یابد.

    کارشناس صنعت خودرو در پایان در خصوص چشم انداز قیمت خودرو طی سال جاری گفت:با توجه به سیاست دولت در محدودیت واردات و رشد هزینه های تولید پیش بینی می شود قیمت خودرو در سال جاری 3 تا 4 درصد افزایش یابد.

    بازگشت دوباره شرکت های بزرگ خودروسازی و قطعه سازی به کشور

    بر اساس این گزارش محمدرضا نجفی منش عضو انجمن همگن صنایع قطعه سازی در ادامه برنامه با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشور رشد مناسبی پس از برجام داشته است اظهار داشت:هم اکنون محصول تندر90 و قطعات آن مطابق با استانداردهای بین المللی در کشور تولید می شود.

    وی ادامه داد:پس از برجام با شرکت های پژو ، سیتروئن، رنو، فولکس قراردادهایی بسته شده که می بایست پس از طی دوره ای، 80 درصد قطعات این محصولات در داخل تولید شود.

    نجفی منش افزود:این پتانسیل در صنعت قطعه سازی کشور وجود دارد چنانچه اکنون 60 درصد قطعات رنو داخلی سازی شده است.

    عضو انجمن همگن صنایع قطعه سازی تصریح کرد:بعد از برجام شاهد برگشت شرکت های بزرگ قطعه سازی دنیا به کشور بوده ایم که این امر توسعه همکاری ها و بهبود کیفیت را به دنبال خواهد داشت.

    نجفی منش در خصوص چشم انداز قیمت خودرو طی امسال گفت:هزینه های تولید افزایش یافته اما بخشی از آن از طریق افزایش تیراژ تولید جبران می شود و مقدار اندکی هم افزایش قیمت خواهیم داشت.
     

    برچسب ها