عصر خودرو

تهدید ایرباس به خروج از انگلیس

عصر بازار- شرکت ایرباس اعلام کرد در صورتی که درخواستهایش در جریان مذاکرات برگزیت تامین نشود، ساخت هواپیماهای جدید خود را به خارج از این کشور منتقل خواهد کرد.

تهدید ایرباس به خروج از انگلیس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در صورتی که درخواست‌های غیرقابل مذاکره ایرباس در مورد رفت و آمد آزادانه افراد و تعرفه‌های تجاری، در مذاکرات برگزیت تامین نشود، ممکن است این شرکت هواپیماسازی تولید هواپیماهای جدید خود را به خارج از انگلستان منتقل کند. 

    علی‌رغم تضعیف نخست‌وزیر انگلستان، ترسا می، به علت از دست دادن اکثریتش در انتخابات، انگلستان در آستانه آغاز مذاکرات با سایر اعضای اتحادیه اروپایی در مورد شرایط خروج این کشور آن‌هم در مهلتی 9روزه است.

    فابریس برگیر، مدیر اجرایی ارشد ایرباس می‌گوید: این قرارداد باید به کارکنان ما از سراسر جهان اجازه دهد به راحتی وارد انگلستان شوند و تضمین کند قطعات ما از تعرفه های تجاری معاف می‌باشند و اطمینان دهد برخی استانداردهای معین قانونی حفظ می‌شوند.

      «برگیر» ادامه می‌دهد: در غیر این صورت انگلستان با ریسک از دست دادن تولیدات ایرباس در آینده مواجه می‌شود. برای تولیدات جدید برپا کردن یک کارخانه جدید در جای دیگری از دنیا آسان است. ما پیشنهادات زیادی برای این کار داریم. 

    او تصریح کرد: درصورتی که شرایط کار در سازمانی یکپارچه فراهم شود، ما دوست داریم که به کار خود در انگلستان ادامه دهیم.

    پس از این که «ترزا می» به واسطه انتخابات تضعیف شد، ممکن است مجبور شود اولویت‌های برگزیت خود را دوباره ارزیابی کند. او پیشتر اعلام کرده بود خواستار خروج از اتحادیه اروپا و بازار انحصاری آن است. او همچنین گفته بود بدون قرارداد بودن،  از داشتن قرارداد بد بهتر است؛ که تلویحا به این معناست که او ممکن است اعمال تعرفه بر واردات و صادرات را هم بپذیرد.

    مدیر اجرایی ارشد ایرباس، تام اندرز، گفته بود برگزیت «سخت» که در آن تعرفه‌های تجاری بین انگلستان و اتحادیه اروپا وضع شود می‌تواند به شکل بالقوه‌ای بر رقابتی بودن فعالیت‌های شرکت در انگلستان تاثیر بگذارد.

    بر طبق اعلام وب‌سایت شرکت ایرباس، این شرکت در دو کارخانه خود در انگلستان بیش از 10 هزار نفر نیروی شاغل دارد.

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو