عصر خودرو

خطر معاملات وکالتی برای بازار سهام

پدیده سهام‌فروشی در بازار نوظهور فرابورس قانونی می‌شود

عصر بازار: مدیرعامل شرکت فرابورس ایران از چاره‌اندیشی برای جلوگیری از پدیده سهام‌فروشی در بازارهای محلی و غیرمتشکل خبر داد و گفت: با راه‌اندازی بازار نوظهور در فرابورس خرید و فروش سهام بنگاه‌های خرد اقتصادی در مسیر قانونی و متشکل این بازار قرار می‌گیرد.

پدیده سهام‌فروشی در بازار نوظهور فرابورس قانونی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امیر هامونی با اشاره به ضرورت پیشگیری از معاملات وکالتی سهام در خارج از بازار سرمایه عنوان کرد: رواج این معاملات خارج از بازار متشکل و شفاف بورس و فرابورس بسیار خطر ناک و پر مخاطره بوده و جلوگیری از آن عزم جدی همه نهاد های قانونی و نظارتی از جمله دفتر خانه های ثبتی را می طلبد.
    وی در برابر این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای ممانعت از رواج پدیده سهام فروشی و معاملات این چنینی در بازارهای محلی و غیر متشکل چه اقدام‌هایی صورت گرفته است؛ پاسخ داد: فرابورس تلاش می کند تا با راه اندازی بازار نوظهور این امکان را برای بنگاههای خرد اقتصادی فراهم آورد تا از مسیر این بازار معاملات سهام خود را به طور مستقیم و بدون دغدغه بر روی تابلوی معاملات درج کنند. در عین حال این امکان بوجود می آید تا از این پس هیچ پذیره نویسی برای سهام شرکت ها در بازارهای غیر متشکل و خارج از بورس و فرابورس صورت نگیرد.

    برچسب ها