عصر خودرو

حضور گسترده شرکت‌های خارجی در نمایشگاه معدن

عصر بازار: رئیس خانه معدن ایران، هدف از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته را معرفی آخرین محصولات داخلی و آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا دانست.

حضور گسترده شرکت‌های خارجی در نمایشگاه معدن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا بهرامن گفت: برگزاری هر نمایشگاهی دو هدف دارد که نخستین مورد آنها معرفی خدمات، محصولات و توانمندی‌های متخصصان و شرکت‌های داخلی به فعالان بازار است.

    وی افزود: دومین هدف، آشنایی تولیدکنندگان و فعالان صنعت با آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های روز دنیاست که از سوی شرکت‌های خارجی در نمایشگاه عرضه می‌شود.

    رئیس خانه معدن، ادامه داد: در حالی که هر شرکت برای مطالعه بازار و آشنایی با توانمندی‌های رقیبان داخلی و خارجی باید هزینه زیادی پرداخت کند، نمایشگاه‌ها از جمله نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی، این فرصت را در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌دهند که با کمترین هزینه، شناخت خوبی از رقیبان به دست آورند.

    بهرامن بیان کرد: فعالان بازار نیز می‌توانند در محیط نمایشگاه محصولات و تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنند و با تولیدکنندگان ارتباط برقرار کنند.

    گسترش رویکرد خارجی نمایشگاه
    وی تفاوت یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی را با دوره‌های پیشین در رویکرد خارجی این رویداد دانست و افزود: در رویداد پیش رو، با توجه به حل مشکل تحریم‌ها و آمادگی برای گسترش روابط اقتصادی با دیگر کشورها، شرکت‌های خارجی حضور گسترده‌تری دارند.

    رئیس خانه معدن ایران با اشاره به اختصاص 1500 مترمربع از فضای نمایشگاه به شرکت‌های غیرایرانی اضافه کرد: در یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی، علاوه بر شرکت‌های خارجی صاحب غرفه، هیات‌های تجاری نیز با ابراز علاقه خود و دعوت رسمی ایران و با هدف بررسی راه‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن کشور، حضور می‌یابند که از جمله می‌توان به هیات‌هایی از کشورهای لهستان و روسیه اشاره کرد.

    به گفته بهرامن، وزیر معادن افغانستان و یک مقام مسئول بلندپایه از قزاقستان نیز به منظور بررسی راه‌های سرمایه‌گذاری دو جانبه از نمایشگاه بازدید می‌کنند.

    برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی
    این فعال صنفی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف تخصصی از جمله سرمایه‌گذاری، حفاری، اکتشاف و بیمه در حاشیه نمایشگاه خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها می‌توانند علاوه بر بیان خواسته‌ها، نیاز‌ها و پرسش‌های خود در مورد موضوعات مرتبط، اطلاعات لازم در این زمینه‌ها را نیز کسب کنند.

    وی افزود: با توجه به ارتباط‌ تمام فعالان این حوزه با صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی، شرایطی فراهم شده که آنها بتوانند به راحتی در محیط نمایشگاه خواسته‌های خود را با این صندوق در میان بگذارند و از خدمات آن استفاده کنند.

    بهرامن تاکید کرد: هدف از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی تنها نمایش کالاها و تجهیزات نیست و ما امیدواریم تمامی فعالان این حوزه ضمن رفع نیازهای خود بتوانند از فرصت شکل گرفته برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری با شرکت‌های داخلی و خارجی بهره بگیرند.

    رئیس خانه معدن ایران، ابراز امیدواری کرد که مسئولان دولتی با حضور در نمایشگاه و بازدید از آن با مشکلات و خواسته‌های فعالان این حوزه بیشتر آشنا شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها