عصر خودرو

پیش بینی رشد دو و نیم درصدی اقتصاد لبنان در سال ۲۰۱۷

عصر بازار- -پیش بینی گزارش اخیر بانک جهانی حاکی از آن است که لبنان در سال جاری میلادی شاهد افزایش نرخ رشد اقتصادی از یک و هشت دهم درصد به دو و نیم درصد خواهد بود.

پیش بینی رشد دو و نیم درصدی اقتصاد لبنان در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا, بانک جهانی در گزارش تازه خود با عنوان «چشم انداز اقتصاد جهانی» که در ماه ژوئن منتشر شد، پیش بینی کرد اقتصاد منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از نرخ رشد سه و دو دهم (3.2) درصدی سال 2016 به دو و یک دهم (2.1) درصد در سال 2017 کاهش می یابد.
    بر اساس این پیش بینی نرخ رشد اقتصاد منطقه در سال های 2018 و 2019 بار دیگر به عدد دو و نه دهم (2.9) درصد و سه و یک دهم (3.1) درصد افزایش پیدا کند.
    بر اساس این گزارش، لبنان از جهت رشد اقتصادی در سال 2017 بین کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا حائز رتبه هفتم شده و پیش بینی می شود این کشور با کسب میانگین تولید ناخالص داخلی دو و نیم (2.5) درصد، در رتبه بهتری از اردن، تونس و امارات متحده عربی قرار گیرد.
    بانک جهانی پیش بینی کرد رشد تولید داخلی لبنان در سال های 2018 و 2019 شتاب بیشتری گرفته و به عدد 2.6 درصد افزایش پیدا کند.
    این نهاد معتبر جهانی همچنین در گزارش خود با استقبال از بازگشت ثبات سیاسی به لبنان این مساله را موجب تقویت تدریجی رشد اقتصادی در کشور دانست.
    این گزارش خاطر نشان کرد که تصویب قانون بودجه در تاریخ 27 مارس (فروردین 96) گذشته که پس از 12 سال برای اولین بار اتفاق افتاد علی رغم اعتراض شهروندان و شرکت ها به افزایش مالیات ها، عامل مهمی در برقراری ثبات سیاسی و اقتصادی در لبنان بود.
     به نوشته این گزارش، جنگ سوریه مهمترین مانع ایجاد ثبات در منطقه است و موجب ناامیدی مصرف کننده و کاهش سرمایه گذاری در کشورهای همسایه می شود.
    بانک جهانی همچنین پیش بینی کرد که رشد اقتصاد جهانی از دو و چهار دهم (2.4) درصد سال 2016 به دو و هفت دهم (2.7) درصد در سال 2017 ارتقا یابد و در سال های 2018 و 2019 نیز شاهد رشد دو و نه دهم (2.9) درصدی باشد. این اعداد و ارقام با رقم های پیش بینی شده در ژانویه 2017 همخوانی دارد.
    بانک جهانی بهبود فعالیت های صنعتی و رشد تجارت جهانی بعد از رکود دو ساله و افزایش اعتماد در بازار و ثبات قیمت کالاها را از دلایل رشد اقتصاد جهانی در کشورهای در حال توسعه صادر کننده کالا و اقتصادهای رو به رشد دانست.

    برچسب ها