عصر خودرو

بررسی معاملات محصولات پلیمری در هفته سوم مهر

عصر بازار: در هفته گذشته (۱۸ تا ۲۳مهر) ۵۸ هزار و ۷۸۳ تن انواع محصولات پلیمری در قالب ۱۱۱ محموله عرضه شد که برای خرید آن ۲۶۱ هزار و ۴۹ تن تقاضا به ثبت رسید و در نهایت ۳۹ هزار و ۴۰۳ تن از آن به ارزش ۸/۱۳۹۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

بررسی معاملات محصولات پلیمری در هفته سوم مهر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، به این ترتیب همانگونه که در گزارش قبلی نیز پیش بینی شده بود در این هفته نیز شاهد کاهش حجم و ارزش معاملات بودیم به طوریکه به ترتیب 3/8 و 6/6 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش از خود نشان دادند. این در حالی است که به دلایل ذکر شده در ادامه مقدار تقاضای به ثبت رسیده برای خرید محصولات پلیمری بیش از 33 درصد رشد داشت.

    در این هفته 55 محموله در تالار دادوستد و 34 محموله دیگر وارد سیستم معاملات مچینگ شد. این در حالی است که برای خرید 22 محموله هیچ تقاضایی به ثبت نرسید.
    در هفته سوم مهر شرکت های پتروشیمی تندگویان، بندرامام و مارون از نظر حجم و ارزش معاملات در رده های اول تا سوم قرار گرفتند. این در حالی است پتروشیمی جم جایگاهی در ده شرکت برتر از نظر حجم معاملات نداشت.
              

    از 20 محصول پرطرفدار این هفته تنها 6 محصول خارج از گونهOFF grade بوده که این امر نشان می دهد خرید تعدادی از محصولات مانند پلی پرویلن نساجی، پلی اتیلن ترفتالات و .....برای خریداران جذابیت پیدا کرده است که در ادامه به دلایل این امر اشاره می شود. 20 محصول پرطرفدار این هفته عبارت است از:
    پلی اتیلن سنگین فیلم5 OFF - EX درجه 2، پلی پروپیلن نساجی S30OFF – Z درجه 1، پلی اتیلن سنگین فیلم 7000F، پلی اتیلن سنگین اکستروژن3 EX(امیر کبیر)، پلی اتیلن سبک فیلم 0075، پلی اتیلن دورانی 3840، پلی اتیلن ترفتالات بطری781 BG، پلی اتیلن ترفتالات   بطری785 BG، اکریلونیتریل بوتادین استایرن 0150، پلی اتیلن سبک خطی AA 0209(پتروشیمی امیرکبیر)، پلی اتیلن سبک فیلم 2420، پلی پروپیلن نساجی OFF - HP552R درجه 1، پلی پروپیلن شیمیایی OFF - RP340N درجه 1، پلی اتیلن ترفتالات بطری821 BG، پلی اتیلن سبک فیلم 0200، پلی اتیلن ترفتالات بطری BG825، پلی وینیل کلراید65 OFF - S درجه 2، پلی پروپیلن نساجی ZH552R، پلی پروپیلن نساجی OFF - ZH550J درجه 1 و پلی اتیلن سبک فیلم 0190
    مهمترین خبر در این هفته افزایش تقاضا برای خرید محصولات پلی اتیلن ترفتالات بطری پتروشیمی تندگویان به علت انتشار خبر اورهال فاز دوم این شرکت بود، به طوریکه بیش از 60 هزار تن برای خرید آن تقاضا به ثبت رسید. این در حالی است که در هفته گذشته تنها 9 هزار و 873 تن تقاضا برای خرید این محصولات به ثبت رسیده بود. بر همین اساس به نظر می رسد مانند گذشته افزایش تقاضا برای خرید تعدادی از محصولات پلیمری بر اساس رونق اقتصادی و افزایش تقاضای مصرف کنندگان نبوده و شایعات و اخباری مانند اورهال شرکت های پتروشیمی نقش بسزایی در این امر داشته اند.
    در ضمن به دلیل کاهش تولید اتیلن، پاره ای از مشتقات آن نظیر پلی اتیلن سبک فیلم تقاضای بالایی به خود اختصاص دادند. در خاتمه با توجه به موارد مذکور و نیز وجود عوامل رکود معاملات محصولات پلیمری(نظیر کمبود نقدینگی، عرضه محصولات پلیمری در خارج از بورس با شرایط ویژه، تداوم رکود اقتصادی و.....)به نظر می رسد در هفته آینده نیز شاهد رونق چندانی در معاملات نبوده و احتمال دارد حجم معاملات اندکی افزایش داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها