عصر خودرو

در معاملات روز گذشته قراردادهای آتی؛

سکه تحویل شهریور هم از کانال ۹۰۰ هزار تومان سقوط کرد

عصر بازار: با ادامه خوش بینی ها به حصول توافق جامع هسته ای، قیمت سکه در قراردادهای آتی بورس کالای ایران در مدار نزولی قرار گرفته به طوریکه دیروز سکه تحویل شهریور امسال نیز به مدار ۸۰۰ هزار تومان وارد شد.

سکه تحویل شهریور هم از کانال ۹۰۰ هزار تومان سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، تنها سه روز به پایان مذاکرات هسته‌ای باقی مانده و فعالان بازار سکه و ارز از دو سه هفته اخیر شاهد تاثیر روند مذاکرات بر قیمت ها بوده اند. دیروز نیز در پی انتشار برخی اخبار از سوی یک منبع نزدیک به مذاکرات مبنی بر این که گفت و گوهای دوجانبه بین ایران و آمریکا هنوز به جمع بندی نرسیده اما جای امیدواری وجود دارد قیمت ها افت کمتر از یک درصد را در این روز تجربه کردند.

    بر اساس این گزارش، از طرفی نیز دیشب عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در خصوص همزمانی برداشته شدن تحریم‌ها و اقدامات ایران صحبت‌هایی انجام داد و ابراز امیدواری کرد این توافقنامه با تصویب شورای امنیت رنگ جدی‌تری به خود خواهد گرفت. به همین ترتیب بر اساس پیش بینی کارشناسان بازار آتی سکه انتظار می رود امروز قیمت ها افت بیشتری را نسبت به روز شنبه تجربه کنند.

    بر این اساس انتشار اخبار امیدوارکننده از مذاکرات هسته ای  ایران و1+5 مجددا موجب روند کاهش قیمت سکه نقدی و آتی طی روز شنبه شد، به طوری که در معاملات آتی بورس کالای ایران سکه سررسید تیرماه با ریزش 0/23 درصدی به قیمت 895 هزار تومان معامله شد.

    نکته جالب در معاملات دیروز سقوط قیمت سکه تحویل شهریور از کانال 900 هزار تومان بود به طوریکه قیمت تسویه این سررسید ‌به 899 هزار تومان رسید که افت 0/28 درصدی را در روز شنبه به ثبت رساند. همچنین قرارداد تحویل آبان نیز با قیمت 906 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/26 درصدی داشت. در آخر نیز سکه تحویل دی با قیمت 920 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت که با روند نزولی قیمت همراه شد و افت 0/49 درصدی را در این معاملات به ثبت رساند.

    از طر فی قیمت سکه در بازار نقدی نیز با روند نزولی روبه رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت 893 هزار تومان رسید و افت سه هزار تومانی را نسبت به پنجشنبه گذشته تجربه کرد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با کاهش یک هزار تومانی نسبت آخرین معامله به قیمت 455 هزار تومان رسید. از طرفی ربع سکه نیز با همین میزان کاهش با قیمت 256 هزار تومان به فروش رسید، این در شرایطی است که سکه یک گرمی همچنان با نرخ 168 هزار تومان معامله می شد.

    همچنین بر اساس پیش بینی کارشناسان احتمال ریزش بیشتر قیمت سکه تا روز سه شنبه آینده که پایان فرصت تمدید مذاکرات هست وجود دارد اما باید دید اونس جهانی نیز روز دوشنبه هفته جاری با چه روندی آغاز به کار خواهد کرد.

    پیش بینی از بازار جهانی طلا

    بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی رویترز، در نظرسنجی کیتکو از 33 کارشناس ارشد اقتصادی 18 نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو شرکت کرده اند. از این تعداد نیز 8 نفر معادل 44 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده صعودی خواهد بود.

    7 کارشناس ارشد اقتصادی معادل 39 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و 3 نفر معادل 17 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در هفته آتی با تغییر چندانی روبرو نمی شود.

    انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه ژوئن بوده موجب افزایش نسبی قیمت طلا شده ولی قیمت این فلز زرد در هفته جاری همچنان با سیری نزولی روبرو شده است.

    به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، ایجاد بالاتر از 200 هزار فرصت شغلی در آمریکا نشانگر روند رو به رشد اقتصاد این کشور بوده و این مساله به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا است.

    برچسب ها