عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بهین پویا

وضعیت نابه‌سامان بورس تا مجامع سال آینده شرکت‌ها ادامه دارد

عصر بازار: مدیرعامل کارگزاری بهین پویا گفت: وضعیت نابه‌سامان بورس حداقل تا مجامع سال آینده شرکت‌ها ادامه خواهد داشت.

وضعیت نابه‌سامان بورس تا مجامع سال آینده شرکت‌ها ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳:۰۰

    نادر جزایری در گفت و گوی با خبرنگار پایگاه خبری عصر بازار با اشاره به مشکلات شرکت های کارگزاری و وضعیت نامناسب کنونی بازارسرمایه، اظهار کرد: هزینه‌های ثابت کارگزاری ها بسیار بالاست و تامین این هزینه‌ها در وضعیت نا به‌سامان کنونی بازار سرمایه  بسیار مشکل است. همچنین اگر یک کارگزاری وابسته به شرکت سرمایه گذاری یا تامین سرمایه نباشد‏، به تبع کارمزد معاملات سهام نمی‌تواند جوابگوی هزینه های جاری‌اش باشد.
    مدیرعامل کارگزاری بهین پویا به رکود موجود در بازار اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با وجود اینکه قیمت سهام به کف رسیده است، تقاضای قابل توجهی وجود ندارد. به این ترتیب تا وضعیت معاملات به این صورت باشد، شرکت های کارگزاری توان پرداخت هزینه های جاری خود‏‏‏‏ را ندارند. همچنین سازمان بورس قوانینی برای بالا بردن رضایت مشتریان برای کارگزاری ها تعیین کرده و رعایت این قوانین مستلزم به کارگیری نیروی کارشناس متخصص است که این امر خود باعث افزایش هزینه ها می‌شود.
    وی با بیان اینکه برای بهبود این وضعیت باید تعداد معاملات بورس افزایش یافته و بازارسرمایه رونق بگیرد، تشریح کرد: کم شدن اعتماد مردم به بازار سرمایه باعث از بین رفتن فرهنگ سرمایه گذاری بلند مدت می‌شود و به این ترتیب روز به روز شاهد آن هستیم مردم پول خود را به بانک‌ها می‌برند و از سود بالا و بدون ریسک بانک‌ها بهره‌مند می‌شوند. در نتیجه این موضوع، ضربه بزرگی به اقتصاد کشور می‌زند و سبب بالا رفتن نرخ تورم خواهد شد.
    جزایری کم کردن سود بانک‌ها و مهمتر از آن جلب اعتماد مردم به بورس را بهترین راهکار برای رونق بازار دانست و اضافه کرد: شرکت های سرمایه گذاری و نهادهای بورسی تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده‌ای در جهت اعتماد سازی مردم به سرمایه گذاری در بورس ندارند و بنابراین این بانک‌ها هستند که با تبلیغات گسترده محیطی و رسانه ای به همراه جوایز متعدد مردم را ترغیب به پس‌انداز در بانک‌ها و دریافت سود می‌کنند.
    مدیرعامل کارگزاری بهین پویا پیش‌بینی کرد: وضعیت نابه‌سامان بورس حداقل تا مجامع سال آینده شرکت ها ادامه خواهد داشت.
    به همین ترتیب در بازاری که اخبار تاثیر زیادی روی آن دارد، خبرهای مهم  و مفید از جمله رفع تحریم ها و گسترش روابط با کشورها نتوانسته واکنش چشمگیری در بازار ایجاد کند. همچنین این امر نشان دهنده آن است که بازار سرمایه در وضعیت بحرانی قرار دارد و امیدواریم که نامه 4 وزیر به ریاست جمهوری بتواند نگاه مسولان را به این بازار مهم و اساسی جدی‌تر کند.

    برچسب ها