عصر خودرو

صادرات راهگشای خروج کشور از رکود اقتصادی

عصر بازار- نائب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت : تنها راه خروج از رکود اقتصادی در کشور توجه به تولید و صادرات است.

صادرات راهگشای خروج کشور از رکود اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما ، عدنان موسی پور با اشاره به اینکه صادرات نسخه شفابخش در اقتصاد است، افزود: رفع موانع صادرات و توسعه مبادلات اقتصادی در تحول اقتصادی و ایجاد اشتغال بسیار نقش آفرین است.
    وی با تاکید بر اینکه توسعه صادرات از مهمترین راه‌های موثر در مقابله با رکود، ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال است، اظهارداشت: صادرات علاوه بر بهبودبخشی به شاخص‌های کلان اقتصادی برای شکوفایی خود واحدهای تولیدی نیز بسیار حائز اهمیت است.
    نائب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران در ادامه مزیت‌های صادراتی مترتب بر بنگاه‌های اقتصادی را شامل جذب منابع مالی ارزان قیمت، افزایش اعتبار واحدهای تولیدی در نزد بانک‌ها برای جذب تسهیلات، برخورداری از مشوق‌های صادراتی و ... برشمرد و گفت: گسترش صادرات و تنوع بخشی به درآمدهای ارزی با هدف کاهش آسیب پذیری اهداف توسعه اقتصادی مملکت بسیار ضروری است.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود دو اصل ارتقای کیفیت و رقابت‌پذیری تولیدات را کلیدواژه‌های رونق صادرات عنوان کرد و افزود: کیفیت و سلامت محصولات داخلی باعث رونق صادرات و افزایش تولیدات داخلی می‌شود.
    موسی پور بر ضرورت تولید با کیفیت کالای ایرانی تاکید کرد و اظهارداشت: حضور در بازارهای بین المللی با تولید و عرضه کالاهای بی کیفیت امکان پذیر نیست.
    وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر تولیدات داخلی توان رقابت در بازارهای صادراتی را ندارند، گفت: هزینه بالای تولید از جمله عوامل مهم این عدم رقابت است.
    نائب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران با عنوان این مطلب که صادرات امروزه مهمترین شاخص در کشورهای جهان محسوب می‌شود، افزود: توجه به بازارگرایی صادارت و مزیت رقابتی برای افزایش عملکرد صادرات بسیار حائز اهمیت است.
    وی همچنین در این مصاحبه با اعلام اینکه صادرات از محورهای اصلی توسعه بخش تولید به شمار می‌رود، یادآور شد: صادرات محوری شرط اصلی رونق و پویایی تولید در هر کشوری است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو