عصر خودرو

سخنگوی شرکت هواپیمایی آسمان:

ارزش قرارداد بوئینگ ۳ میلیارد دلار است

سال ۲۰۲۲ بوئینگ‌ها تحویل می‌شوند

عصر بازار- سخنگوی شرکت هواپیمایی آسمان با بیان این که ارزش قرارداد خرید ۳۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ بوئینگ که امروز به امضا رسید ۳ میلیارد دلار است گفت: اوفک یک ماه دیگر مجوز فروش این هواپیماها را صادر می‌کند و تاریخ تحویل این ۳۰ فروند بوئینگ از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ است.

ارزش قرارداد بوئینگ ۳ میلیارد دلار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، سید امیررضا مصطفوی در پاسخ به این پرسش که ارزش قرارداد خرید 30 فروند هواپیما از بوئینگ چه مقدار است؟ ، اظهار داشت: ارزش این قرارداد 3 میلیارد دلار است و 95 درصد این مبلغ را بوئینگ و شرکت‌های زیرمجموعه آن فاینانس خواهند کرد.

    وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه زمان تحویل این اولین سری هواپیماهای بوئینگ چه زمانی است؟ ، گفت: اولین زمان تحویل هواپیماهای بوئینگ سال 2022 است و طی بازه زمانی دو ساله هر 30 فروند تحویل داده می‌شود.

    مصطفوی ادامه داد: امروز قرارداد خرید 30 فروند هواپیما از بوئینگ قطعی شد و در صورت ادامه همکاری قرارداد خرید 30 فروند هواپیمای دیگر تمدید می‌شود.

    سخنگوی شرکت هواپیمایی آسمان ادامه داد: اوفک هنوز مجوز فروش 30 فروند هواپیما را به بوئینگ نداده است و تا یک ماه دیگر این مجوز برای 60 فروند هواپیما صادر می‌شود.

    وی ادامه داد: پس از تحویل 30 فروند اول بوئینگ ها در بازه زمانی سال‌های 2022 تا 2024 تصمیم گرفته می‌شود که 30 فروند بوئینگ 737 دیگر را خریداری کنیم یا خیر.

    برچسب ها