عصر خودرو

قیمت مس کاهش یافت

عصر بازار- کارشناس فلزات پایه در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد از کاهش قیمت مس در سطح بازارهای جهانی خبر داد و گفت: تقویت دلار آمریکا از جمله عوامل افت قیمتی این فلز بوده است.

قیمت مس کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، پرویز امانیان با اشاره به اینکه قیمت فلزات پایه با شاخص دلار رابطه عکس دارد، افزود: وقتی دلار تقویت می‌شود قیمت فلزات روند کاهشی و در برابر وقتی دلار تضعیف می‌شود قیمت فلزات پایه بر مدار افزایش قرار می‌گیرد.
    وی همچنین با بیان اینکه 42 تا 43 درصد مس جهان به وسیله چین خریداری می‌شود، اظهار داشت: بر اساس تازه‌ترین گزارش ها، موجودی بورس شانگهای چین چهار درصد رشد داشته است.
    این کارشناس بازار فلزات پایه گفت: با توجه به اینکه آلمان بزرگترین اقتصاد در دنیا شناخته می‌شود اخبار اقتصادی و صنعتی این کشور بر بازار فلزات پایه بی تاثیر نیست.
    وی افزود: داده‌های صنعتی آلمان در ماه گذشته قدری ضعیف‌تر از پیش بینی‌ها بوده و آمار تولیدات صنعتی و کارخانه‌ای این کشور تا حدی زیادی توانست به تضعیف بازار مس کمک کند.
    امانیان در بخش دیگری از سخنان خود به قیمت انواع فلزات پایه اشاره کرد و اظهارداشت: قیمت مس دیروز در بورس فلزات لندن پنج هزار و 575 دلار در هر تن، آلومینیوم یک هزار و 903 دلاردر هر تن، نیکل هشت هزار و 870 دلار در هر تن، قلع 19 هزار و 735 دلار در هر تن، روی دو هزار و 424 دلار در هر تن وسرب دو هزار و 55 دلار در هر تن بسته شد.
    وی در ادامه با بیان اینکه طی هفته گذشته قیمت سنگ آهن بطور میانگین بین 55 تا 58 دلار در هر تن معامله شده است، گفت: سنگ آهن از ابتدای سال تاکنون با افت قیمتی مواجه بوده و روند مزبور همچنان ادامه دارد.
    کارشناس بازار فلزات پایه با اشاره به اینکه در حال حاضر دو سوم سنگ آهن دنیا توسط چین خریداری می‌شود، افزود: استرالیا و برزیل از جمله کشورهای بزرگ صادرکننده سنگ آهن در جهان هستند.

    برچسب ها