عصر خودرو

شعری‌مقدم:

تعیین نرخ خوراک ظرف دو هفته آینده

عصر بازار: مدیرعامل صنایع پتروشیمی در خصوص تغییر رویکرد پتروشیمی در زمینه تولید متانول گفت: ما اجازه تولید ۲۵ میلیون تن متانول را داده بودیم اما بازار امکان جذب بیش از ۱۶ میلیون تن را ندارد بنابراین در فکر این هستیم که راهی برای تبدیل متانول به دیگر فرآورده‌های نفتی پیدا کنیم.

تعیین نرخ خوراک ظرف دو هفته آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، عباس شعری‌مقدم مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع خبرنگاران در خصوص تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور وزیر در کمیسیون صنایع مجلس داشتیم مقرر شد که ظرف دو هفته آینده نرخ‌ها تعیین شود.

    وی در خصوص تاخیر در اعلام نرخ خوراک اظهار داشت: یکی از دلایل این تاخیر وضع اقتصادی کشور و همچنین تحریم‌ها بوده اما با توجه به تصویب برجام در مجلس نرخ خوراک نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

    معاون وزیر نفت در خصوص اینکه آیا وزارتخانه با نرخ 13 سنت موافق است گفت: وزیر به دنبال کمک به توسعه کشور است.

    وی در خصوص نامه 4 وزیر به رئیس جمهور و ارتباط آن با مشخص شدن نرخ خوراک ظرف دو هفته آینده تصریح کرد: البته وزیر زنگنه از ابتدای ورود به وزارت نفت تحت فشار بوده که قیمت خوراک کم شود ولی ایشان در هر صورت تابع مجلس و دولت هستند.

    شعری‌مقدم با اشاره به تحت فشار بودن وزارت نفت بابت یارانه‌ها ابراز امیدواری کرد که با شرایط کنونی و مصوبه مجلس در زمینه برجام امیدواریم که تصمیمات بهتری اتخاذ شود.

    وی درپاسخ به اینکه آیا ممکن است نرخ خوراک کاهش پیدا کند گفت: اینکه نرخ ثابت باشد یا کاهش یابد مشخص نیست اما در هر صورت ظرف دو هفته آینده نرخ‌ها اعلام خواهد شد.

    وی یادآور شد: تعیین تکلیف قیمت خوراک هیچ ارتباطی به نامه 4 وزیر ندارد.

    مدیرعامل صنایع پتروشیمی در خصوص تغییر رویکرد پتروشیمی در زمینه تولید متانول گفت: ما اجازه تولید 25 میلیون تن متانول را داده بودیم اما بازار امکان جذب بیش از 16 میلیون تن را ندارد بنابراین در فکر این  هستیم که راهی برای تبدیل متانول به دیگر فرآورده‌های نفتی پیدا کنیم.

    وی ادامه داد: اما این را نیز باید در نظر داشت که متانول سرمایه‌گذاری کمتری لازم دارد ولی پروژه‌های تبدیل به فرآورده های پلی‌مری نیاز به حدود یک میلیارد دلار سرمایه دارد.

    شعری‌مقدم همچنین اظهار داشت: در جلسه کمیسیون صنایع مجلس مقرر شد که اگر به جایی رسیدیم که قیمت‌ها ضربه می‌خورد و فروکش خواهند کرد پروژه‌های دیگری غیر از متانول را آغاز کنیم اما این را نیز باید در نظر داشت که از گاز طبیعی غیر از اوره و آمونیاک نمی‌توان تولید کرد. ضمن اینکه با اوضاع جهانی نیز مواجه هستیم من جمله اینکه چین هم متانول زیادی از ذغال سنگ تولید می‌کند و همه این عوامل دست به دست هم دادند که این وضعیت به وجود آید.

    وی در خصوص ملاقات با ژاپنی‌ها و شرکت میتسوبیشی اظهار داشت: این شرکت زمانی که هنوز طرح برجام در مجلس تصویب نشده بود با ما مذاکره کرده و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در پتروشیمی ایران بوده اما در هر صورت همه کشورها و شرکت‌ها منتظر نتیجه لغو تحریم‌ها هستند.

    شعری‌مقدم تصریح کرد: در شرایط جدیدی که پیش روی خارجی‌ها گذاشته‌ایم ما فقط تکنولوژی نمی‌خریم بلکه این شرکت‌ها باید سرمایه‌گذاری نیز داشته باشند.

    شعری‌مقدم همچنین گفت: شرکت‌های خارجی بیشتر تمایل دارند که در تولید اوره، آمونیاک، متانول و الفین‌ها سرمایه‌گذاری داشته باشند.

    شعری‌مقدم در خصوص اینکه آیا شرکت‌های خارجی نرخی را نیز در خصوص خوراک اعلام کرده بودند یا خیر گفت: شرکت‌های ژاپنی مرتب در خصوص نرخ خوراک سوالاتی را مطرح می‌کردند اما خودشان هیچ نرخی را اعلام نکردند و در هر صورت به آنها اعلام کردیم که ظرف دو هفته آینده قیمت‌ها مشخص می‌شود.

    وی در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه ایران پلاست نیز گفت: ما تمایل به تغییر زمان برپایی این نمایشگاه داشتیم اما امکان جابجایی وجود نداشت و نظر در این است که در موعد مقرر شده نمایشگاه تشکیل شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو