عصر خودرو

موقعیت مطلوب بیلت صادراتی ایران در حوزه جی سی سی

عصر بازار- نیمه دوم ماه می تقاضای بیلت در حوزه جی سی سی ( کشورهای عرب حوزه خلیج فارس) در ثبات بوده است و میزان خرید ها مشابه دو هفته نخست ماه بود.

موقعیت مطلوب بیلت صادراتی ایران در حوزه جی سی سی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای معدن ، قیمت های مناسب بیلت ایران نسبت به رقبا و زمان تحویل کوتاه تر باعث شد تا در این بازار موفق تر باشد. کارخانه های داخلی نیز فروش هایی داشتند ولی در کل عرضه داخلی زیاد نیست و در هر دو بازار داخلی و وارداتی فعالیت تغییر چندانی نداشت.

    اخیرا عمان و امارات حدود 120هزار تن بیلت از ایران در 400 تا 405 دلار هر تن سی اف آر خریده اند. قیمت های پیشنهادی فعلی نیز در همین حدود است. برخی از تلاش عرضه کننده های ایرانی برای افزایش قیمت صحبت کرده اند ولی معتقدند بعید است مورد قبول بازار واقع شود چون میلگرد در بازار جی سی سی وضعیت مطلوبی ندارد.

    در بازار داخلی جی سی سی بیلت 405 تا 410 دلار هر تن درب کارخانه است.

    بیلت سی آی اس هم در این منطقه خریداری ندارد چون 415 تا 425 دلار هر تن سی اف آر بالاست و نسبت به دو هفته قبل 5 دلار بالاتر هم رفته است. عربستان که خریدار اصلی بیلت سی آی اس بوده این قیمت را عملی نمی داند و در حال حاضر یا از موجودی انبارها یا از بازار داخلی استفاده می کند. از طرفی تقاضای مقاطع در عربستان کم است و موجب شده تولید کننده های میلگرد با ظرفیت پایین کار کنند.

    برچسب ها